Izgradnja brze pruge od Beograda do Novog Sada ulazi u završnu fazu, kako bi do kraja godine posao bio završen, a uporedo sa tim teku pripreme za početak radova između Novog Sada i Subotice, saopštavaju iz preduzeća Infrastruktura železnice Srbije.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Rukovodstvo i stručne službe Infrastrukture železnice Srbije i predstavnici konzorcijuma kineskih kompanija China Railway International i China Communications Construction Company razgovarali su o pripremnim aktivnostima koje je potrebno obaviti pre početka radova, kao i o početku radova u Novom Sadu, zatim o smeštanju materijala za rekonstrukciju pruge, kao i o uređenju železničke stanice Novi Sad.
Takođe, domaćini i kineski partneri obišli su u stanici i prostoriju u kojoj će se nalaziti budući telekomandni centar.
Sa kineskim partnerima razgovarano je o mogućnostima formiranja kampa za osoblje koje će biti angažovano na izgradnji brze pruge.
Pruga Novi Sad-Subotica, u dužini od 108 kilometara, treća je deonica kroz Srbiju, u okviru međunarodnog projekta izgradnje pruge za velike brzine Beograd-Budimpešta.
Vrednost ugovora je oko 1,16 mlrd USD, a rok za izvođenje radova je 33 meseca od njihovog početka. Izvođač radova je kineski konzorcijum China Railway International i China Communications Construction Company, a ugovor o finansiranju potpisan je sa kineskom Eksim bankom.
Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice, obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge i puta, kao i ugradnju nove elektrotehničke infrastrukture za velike brzine.
Posdetimo, nedavo je Infrastruktura Železnice Srbije raspisala tender za nabavku usluge tehničke kontrole projekta za građevinsku dozvolu za projekat modernizacije i rekonstrukcije mađarsko-srpske železničke pruge, deonica Novi Sad-Subotica. Takođe, raspisan je i tender za geodetske radove na pruzi Novi Sad-Subotica.