Godinu i po dana od početka rekonstrukcije, uspostavljen je železnički saobraćaj između Subotice i Sente. Radove je sa oko 15,36 miliona evra finansisralo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Deonica je duga 38,5 kilometara i prema rečima Balinta Pastora, predsednika Skupštine Subotice, železnički saobraćaj na ovom delu olakšava i pojednostavljuje putovanje građana, ali njene prednosti će koristiti i privreda.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
- Ovo je jedna od najvećih investicija na severu Vojvodine, koja je ujedno i od regionalnog značaja i povezuje Suboticu preko opština Kanjiža, Senta i Čoka sa Kikindom i Zrenjaninom – kaže Balint Pastor.
Ponovo uspostavljen putnički saobraćaj železnicom znači olakšanje putovanja za građane, ali će pruga opslužiti i privredu cele regije jer će biti jedan od alternativnih pravaca dok se bude gradila pruga Novi Sad – Subotica.
- Pruga je rekonstruisana polovnim materijalom dobijenim sa magistralnih pruga kao i novim materijalima. Radovima je obuhvaćena kompletna zamena šina, pragova i tucanika, urađene su pružne oznake, bankine na prelazima i uređena je železnička stanica u Oromu – kaže Pastor.
Brzina vozova povećana je sa 10-30km/h na 80km/h u putničkom i 60km/h u teretnom saobraćaju, a nosivost pruge sa 16 na 22,5 tone po osovini.
Pruga Subotica–Senta je izgrađena 1889. godine, a poslednji put je remontovana pre 100 godina. Infrastruktura je bila veoma loša. Radovi na ovoj deonici su trajali duže od predviđenog roka zbog epidemije virusa korona, a započeli su prošle godine u aprilu.