Rekonstrukcija regionalne pruge Senta-Subotica, započeta u aprilu prošle godine, bliži se kraju. Kako kažu u Infrastrukturi železnice Srbije, preostalo je još samo da se urade pružne oznake i urede bankine na pruzi, pa da se stavi tačka na čitav projekat rekonstrukcije deonice, duge 38,5 kilometara.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
- U toku ove nedelje predviđena je merna vožnja na trasi rekonstruisane pruge, a zatim i tehnički prijem – rekao je portparol Infrastrukture železnice Srbije Nenad Stanisavljević. - Ukoliko sve bude kako je planirano, do kraja novembra na toj pruzi moći će da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj. Putnički saobraćaj između Sente i Subotice odvijaće se prema važećem redu vožnje.
Prilikom radova korišćen je polovni materijal, dobijen sa magistralnih pruga, ali i novi. Na toj deonici kompletno su zamenjeni šine, pragovi i tucanik. Po završetku rekonstrukcije, brzina vozova biće povećana sa 10 do 20 kilometara na čas na 80 km/sat u putničkom i na 60 km/sat u teretnom železničkom saobraćaju. Nosivost pruge se povećava na 22,5 tona po osovini, a bila je 16 tona. Procenjena vrednost radova je 15,4 mil EUR, a izvodi ih novosadska firma ZGOP.
Po rečima Stanisavljevića, radovi na toj regionalnoj pruzi, dugoj 38,5 kilometara, od velikog su značaja jer će se kompletan železnički saobraćaj od Beograda do Subotice preusmeriti na ovaj transportni pravac kada počne izgradnja brze pruge od Novog Sada do Subotice.
Efekte rekonstrukcije osetiće i privreda regiona, a bezbednost saobraćaja, propusna moć, uz osovinsko opterećenje pruge i brzinu vozova, biće povećani.
Pruga Subotica-Senta izgrađena je 1889. godine. Poslednji put remontovana je dvadesetih godina prošlog veka, što znači da gotovo punih stotinu godina nije obnavljana, zbog čega je i bila u vrlo lošem stanju. U okviru ovih radova uređena je i železnička stanica u selu Orom.