Petlja "Sopot" kod Pirota ući će verovatno u istoriju srpskog građevinarstva kao prva saobraćajnica koja je izgrađena gotovo pola godine pre roka. Petlja će biti završena krajem novembra, a ne na proleće, jer je izvođač radova Integral inženjering povećao broj radnika i mašina na gradilištu.
I to se dogodilo u Srbiji. Da se izvođač radova ne obazire na rok već na potrebu meštana 14 pirotskih sela da što pre dobije saobraćajnicu kojom će brže i lakše doći do svojih imanja na levoj obali Nišave. Petlja Sopot omogući će im direktnu vezu do njiva tako da neće više morati da prelaze 12 i više kilometara preko Pirota ne bi li stigli do svojih useva. Dok nije izgrađen istočni krak Koridora 10 meštani su koristili alternativni put koji više ne postoji.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Miloš Popović, diplomirani građevinski inženjer ogranka Integral inženjeringa Niš i direktor projekta otkriva zbog čega stanovnici Pirota i okoline imaju razloga za zadovoljstvo.
- Radovi se završavaju do kraja novembra, pre roka iz razloga što smo povećali broj jedinica mehanizacije i ljudstva i izvodili radove u dve smene od od sedam ujutru do četiri sata posle ponoći. Do sada su ugrađena 134 metra šipova prečnika 1.500 milimetara, ugrađeno je 210.000 kilograma armature i oko 1.800 kubika betona. Napravljen je nadvožnjak preko auto-puta koji povezuje dva državna puta 259 i 221, ugrađeno je preko 240.000 kubika materijala za izradu nasipa. Izvedena je potpuno nova odvodnja sa asfalta i drenaža podzemnih voda. U toku su radovi na ugradnji asfalta - objašnjava Popović.
Kako kaže, radove izvodi ogranak Integral inženjeringa Niš, a projekat finansira Evropska banka za rekonstrukcije i razvoj. Vrednost radova je oko 2.200.000 evra. Brzina radova dobija na značaju ako se ima u vidu da se petlja gradila usred pandemije korone.
- Na radove nije uticala pandemija Covida 19. Tokom vanrednog stanja i policijskog časa radovi su se odvijali u kontinuitetu. U blizini radova saobraćaj se odvija neometano uz režim privremene saobraćajne signalizacije - podvlači Popović.
Zbog bezbednosti svih učesnika saobraćaja tokom radova projektovana je privremena saobraćajna signalizacija koja je postavljena na auto-putu. Kako bi se saobraćaj odvijao bezbedno i u skladu sa saobraćajnom signalizacijom pirotska saobraćajna policija izlazila je u susret izvođaču radova kad god je bilo neophodno.
Petlja "Sopot" daće veliki zamajac turizmu u istočnoj Srbiji pošto se ostvaruje direktna veza i sa regionalnim putevima Pirot-Niš i Pirot-Zaječar. Takođe, nova saobraćajnica bi trebalo da podstakne i opšti napredak staroplaninskih sela. Ovim projektom biće ostvarena veza Bele Palanke i Pirota sa parkom prirode Stara planina, manastirom Temska, Knjaževcem...