Najduži tunel u Srbiji, Iriški venac, biće probijen kroz Frušku goru na deonici između Paragova i obilaznice oko Rume. Ovaj objekat biće gotovo duplo duži od trenutnog rekordera, tunela "Manajle" od 1.804 metra na južnom kraku Koridora 10 u Grdeličkoj klisuri. Kinezi će graditi novu saobraćajnicu na kojoj će se nalaziti ovaj impozantan objekat, a odgovorni projektant građevinskog dela tunela je Slobodan Savić.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Na oko 20 odsto dužine tunela su ekstremni geološki uslovi i rastresit materijal, pa će neimari imati složen zadatak dok ne trasiraju put kroz Frušku goru.
- Tunel će biti dug 3.480 metara i imaće dve cevi. Širina kolovoza je osam metara sa dve trake - objašnjava Savić. - Iako se po dužini razlikuje od svih dosadašnjih objekata, po tehnologiji iskopa i zaštite će biti isti kao i tuneli na koridorima. Projektovane su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da prođu u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih incidenata. Predviđena je i izgradnja dva vezna tunela kroz koje će i kamioni moći da prođu ako ostanu u kvaru. Sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.
Savić napominje da je idejni projekat u Institutu za puteve završen 2016. godine. Tada je predviđeno da kolovoz bude betonski, ali se od te ideje odustalo.
- Mislim da će ipak tunel biti asfaltiran, jer se pokazalo da je vožnja po njemu udobnija, a jeftiniji je i lakše se održava - kaže naš sagovornik. - Biće izgrađen i kontrolni centar odakle će kamere nadgledati saobraćaj u ovom i još jednom tunelu "Širine", koji će biti dug oko 350 metara, a pratiće i zagađenje.