Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu za dve godine dobija novu pistu od 3,5 kilometara, najavio je za Tanjug direktor te kompanije za tehniku Nikola Brus. Radovi na novoj, umetnutoj pisti su u toku, uprkos situaciji sa koronom, a u toku su i drugi radovi na modernizaciji i proširenju kapaciteta aerodroma.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Brus najavljuje da će kompanija Vinci airports, koncesionar beogradskog aerodroma, investirati više od 730 mil EUR u unapređivanje kvaliteta usluge aerodroma, u skladu sa najvišim međunarodnim standardima, a najveći deo radova biće, kako navodi, završen u naredne tri godine. Radovi uključuju i proširenje terminala, novu, umetnutu pistu i dodatne rulne staze, dodatne pozicije za parkiranje aviona, novu platformu za odleđivanje i sprečavanje aviona od zaleđivanja, dodatna parking mesta za automobile, kao i nove pristupne puteve.
Aerodrom će dobiti umetnutu pistu, koja će biti za oko 100 metara duža i nalaziće se između postojeće piste i rulnih staza.
- Početkom godine počeli smo pripremne radove (iskop zemlje) i umetnuta staza biće završena u naredne dve godine. Nova staza imaće isti kapacitet operacija poletanja i sletanja, kao i postojeća, a njena glavna svrha je da posluži kao glavna pista tokom dubinske rekonstrukcije postojeće, bez uticaja na poletanje i sletanje - kaže Brus.
Nova pista će se koristiti kao paralelna rulna staza i kao alternativna poletno sletna staza u slučaju nekog događaja na glavnoj pisti, kaže Brus i dodaje da će to povećati operativne kapacitete aerodroma. Inače, postojeća glavna pista od izgradnje nije nikad kompletno renovirana.
Belgrade Airport je početkom godine započeo radove na modernizaciji i proširenju aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu. Glavni radovi su vredni skoro pet milijardi dinara i biće završeni do kraja 2022. godine, naveo je Brus. Objašnjava da je proširenje fingerskog hodnika C deo prve faze projekta proširenja i rekonstrukcije putničkog terminala. Radovi su započeti 4. marta, a završetak se očekuje u septembru ili oktobru 2021.
- Prva faza radova na terminalu podrazumeva dogradnju i rekonstrukciju terminala površine oko 27.000m². U okviru ove faze će biti proširen fingerski hodnik C, koji će imati dodatnih osam izlaza za ukrcavanje u avion opremljenih aviomostovima, četiri izlaza za ukrcavanje putnika u udaljene parkirane avione, dodatni krovni koridor za dolazeće putnike i konfiguraciju otvorenog prostora čekaonica za ukrcavanje i zona za kretanje odlazećih putnika - kaže Brus.
Ističe da će fingerski hodnik C biti proširen za skoro 200% u narednim mesecima.
- Jedna od najvidljivijih promena za putnike je da ćemo razdvojiti putnike u odlasku i dolasku, tako što ćemo napraviti dodatni, odnosno treći sprat i na novim objektima koje sada pravimo, ali i na postojećoj zgradi A i C čitavom dužinom. To će olakšati sve procese na aerodromu i mnogo će značiti putnicima - istakao je Brus.
Takođe, biće proširen i centralni deo terminala, koji će biti uvećan tri puta i imaće i komercijalnu zonu i potpuno novi ček-in sa 100 šatlera.
Kaže da su novi objekti koji se grade u skladu sa glavnim ciljevima aerodroma Vinci Airports grupe, a to je unapređenje zaštite životne sredine i smanjenje emisije štetnih gasova. Zbog toga će se graditi, dodaje, postrojenja za preradu otpadnih voda i čvrstog otpada, kao i solarna elektrana koja će snabdevati strujom deo aerodromskog kompleksa.