Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i JP "Autoceste FBiH" objavili su obavešenje o raspisivanju tendera za izgradnju deonica Ovčari - Tunel Prenj - Mostar sever dužine 35 kilometra, kao i Mostar sever - Mostar jug dužine 15 kilometara, čime je započeta procedura odabira izvođača za izgradnju ovih deonica.
Na celoj deonici od Ovčara do petlje Mostar jug će se graditi 10 mostova, 12 tunela i dve petlje, prenosi Klix.
Najsloženiji građevinski poduhvat na ovoj deonici je tunel Prenj. Dužina tunela po Idejnom projektu iznosi 10,165 kilometar, što ga čini najdužim tunelom u regionu. Zbog velike dužine prilikom projektovanja i izgradnje, kao i kasnije eksploatacije tunela biće neophodno primenjivanje posebnih mera sigurnosti u tunelima u skladu sa Direktivom 2004/54/EC.
JP "Autoceste FBiH" je kroz saradnju sa finansijskim institucijama za finansiranje izgradnje deonice Ovčari - Tunel Prenj - Mostar sever osiguralo ponudu za zajedničko finansiranje Evropske investicione banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 600 miliona evra. Uz ovakav finansijski aranžman otvara se i mogućnost aplikacije za bespovratna EU sredstva u iznosu do 120 miliona evra.
Za deonicu Mostar sever - Mostar jug je osigurana ponuda za zajedničko finansiranje od strane konzorcija domaćih banaka i (EBRD) u ukupnom iznosu od 240 miliona evra, što otvara mogućnost aplikacije za bespovratna EU sredstva iznosu do 12 miliona evra.