Kompanija BASF, jedna od najvećih svetskih hemijskih kompanija, danas je (10. decembra 2008.) u Medija centru održala svoju prvu konferenciju za novinare u Srbiji, pod imenom Građevinarstvo i stanovanje – doprinos kompanije BASF.
Pored osnovnih informacija o kompaniji koja je 2007. zapošljavala 95.000 ljudi širom sveta i ostvarila promet od 58 milijardi evra, prisutni su mogli saznati nešto više o proizvodima koje BASF nudi građevinarstvu, sa posebnim osvrtom na srpsko tržište.
Branko Avramović, tehnolog i komercijalista u BASF-u, u svom obraćanju predstavio je novi proizvod za termoizolaciju - Neopor. Govori se zapravo o ekspandiranom polistirolu (EPS), tj. o unapređenoj varijanti Stiropora, čuvenog BASF proizvoda. Granule polistirola se obogaćuju dodavanjem čestica grafita i tako se dobija proizvod za 20% boljih termičkih karakteristika od klasičnog EPS-a.
Ovakve osobine omogućavaju značajne uštede energije, ali g.Avramović je skrenuo pažnju na raskorak između svetskih i lokalnih standarda, kao i na nezainteresovanost investitora, ali i nadležnih, za približavanje svetskim trendovima pasivnih kuća i kuća od tri litre (potrošnja 3l lož ulja po kvadratu za godinu dana). Iznošenje detalja iz prakse koji se tiču postizanja istovetnog kvaliteta Neopora u fabrici Čar iz Kragujevca, kao i konkretnih problema koji se javljaju na gradilištima u Srbiji i uopšte poslovanju na našem tržištu, dalo je konferenciji posebno zanimljivu notu koja se retko može čuti na sličnim događajima, a nove informacije su mogli saznati i dobri poznavaoci ove oblasti.
Zatim je Volker van Felten, Business Line Officer u diviziji, predstavio Sisteme dodataka/aditiva betonu za region istočne Evrope, istakavši poseban značaj srpskog i hrvatskog tržišta na području bivše SFRJ.
Ari Tanttu, Business Line Manager u diviziji, govorio je o posebnoj ponudi specijalnih podova za sve vrste prostora koje kompanija BASF nudi tržištu. Reč je o novoj generaciji podova vrhunskih karakteristika, za industriju, kancelarijske i javne prostore, kao i za prostorije u kojima se zahteva poseban režim higijene (bolnice, kuhinje, itd). Nova generacija podova kompanije BASF posebno će biti zanimljiva projektantima jer ostavlja neograničenu mogućnost dizajniranja dezena i boja podnih površina.