Spajanjem dela auto-puta od Obrenovca do Ljiga sa postojećim Ljig-Preljina 18. avgusta će zvanično za saobraćaj biti pušteno 103 kilometra Koridora 11, a putnici će tada do Preljine stizati za sat vremena brže nego ranije. Time će putovanje ka zapadnim delovima Srbije, crnogorskom primorju i istočnoj Bosni biti značajno olakšano.
Najvažniji deo posla se očekuje do kraja godine - a to je spajanje sa deonicom Surčin-Obrenovac, čime će se povezati sa Koridorom 10 i auto-putem Beograd-Zagreb. Tada ćemo imati svih 120 kilometara novog auto-puta na Koridoru 11, te će putnici iz Beograda i Vojvodine praktično neće silaziti s auto-puta na putu do mora sve do Preljine, a vozači sa severa će to putovati bez prolaska kroz centar Beograda.
Do sada se saobraćaj na Koridoru 11 odvijao samo u dužini od 40,3 kilometra na potezu Ljig-Preljina (Čačak) koji je otvoren pre dve i po godine, no već od sredine meseca putnici će već od Obrenovca imati auto-put, umesto tek od Ljiga.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Kako u Ministarstvu saobraćaja navode, očekuju da putnici sada mogu mnogo brže da stignu do Preljine i Čačka jer će umesto nekadašnjih 2.5 sata putovanja Ibarskom magistralom, sada će auto-putem putovati sat i po.
Pored uštede vremena, otvaranje ove deonice je posebno značajno za bezbednost saobraćaja u ovom regionu pošto će vozači konačno većim delom imati alternativu za ozloglašenu Ibarsku magistralu, najveću crnu tačku u Srbiji.
Ovaj auto-put imaće dve čeone i četiri bočne naplatne stanice, a putarina za putnička vozila iznosiće oko 420 dinara.
Prema podacima koji su dostupni na zvaničnom sajtu Koridora Srbije, Koridor 11 bi trebao da se sastoji od:
- 5 tunela - Golubac, dužine 125m, Veliki Kik, dužine 200m, Savinac, dužine 270m, Šarani, dužine 885m, Brđani, dužine 445m;
- 78 mostovskih konstrukcija i nadvožnjaka ukupne površine od oko 60.000m²;
- 40 regulacija vodotokova sa delimičnim izmeštanjem korita reka u dužini od oko 21,5 kilometara;
- 46 potpornih zidova ukupne dužine od oko 6,1 kilometra;
- 28 zaštitnih zidova od buke ukupne dužine od oko 7,3 kilometra.
Ovaj deo trase auto-puta E–763 projektovan je kao brdsko–dolinska varijanta, a na ovoj trasi predviđena je izgradnja dve petlje: Takovo i Preljina, kao i tri odmorišta.
Deo Koridora 11 koji se proteže kroz našu zemlju sastoji se sledećih deonica: Beograd-Obrenovac, Obrenovac-Ub, Ub-Lajkovac, Lajkovac-Ljig (Donji Banjani), Donji Banjani-Boljkovci, Boljkovci-Takovo, Takovo-Preljina, Preljina-Prijevor, Prijevor-Lučani, Lučani-Požega, Požega-Boljare.
Trenutno je put izgrađen do Preljine, te se u narednom periodu očekuje izgradnja ostalih deonica do Požege.