INFONET-468X60-BANNER

Od Beograda do Čačka 103 kilometra auto-puta

12.08.2019. | A. Milutinović | Blic

Spajanjem dela auto-puta od Obrenovca do Ljiga sa postojećim Ljig-Preljina 18. avgusta će zvanično za saobraćaj biti pušteno 103 kilometra Koridora 11, a putnici će tada do Preljine stizati za sat vremena brže nego ranije. Time će putovanje ka zapadnim delovima Srbije, crnogorskom primorju i istočnoj Bosni biti značajno olakšano.

Najvažniji deo posla se očekuje do kraja godine - a to je spajanje sa deonicom Surčin-Obrenovac, čime će se povezati sa Koridorom 10 i auto-putem Beograd-Zagreb. Tada ćemo imati svih 120 kilometara novog auto-puta na Koridoru 11, te će putnici iz Beograda i Vojvodine praktično neće silaziti s auto-puta na putu do mora sve do Preljine, a vozači sa severa će to putovati bez prolaska kroz centar Beograda.

Do sada se saobraćaj na Koridoru 11 odvijao samo u dužini od 40,3 kilometra na potezu Ljig-Preljina (Čačak) koji je otvoren pre dve i po godine, no već od sredine meseca putnici će već od Obrenovca imati auto-put, umesto tek od Ljiga.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Kako u Ministarstvu saobraćaja navode, očekuju da putnici sada mogu mnogo brže da stignu do Preljine i Čačka jer će umesto nekadašnjih 2.5 sata putovanja Ibarskom magistralom, sada će auto-putem putovati sat i po.

Pored uštede vremena, otvaranje ove deonice je posebno značajno za bezbednost saobraćaja u ovom regionu pošto će vozači konačno većim delom imati alternativu za ozloglašenu Ibarsku magistralu, najveću crnu tačku u Srbiji.

Ovaj auto-put imaće dve čeone i četiri bočne naplatne stanice, a putarina za putnička vozila iznosiće oko 420 dinara.

Prema podacima koji su dostupni na zvaničnom sajtu Koridora Srbije, Koridor 11 bi trebao da se sastoji od:

  •  5 tunela - Golubac, dužine 125m, Veliki Kik, dužine 200m, Savinac, dužine 270m, Šarani, dužine 885m, Brđani, dužine 445m;
  •  78 mostovskih konstrukcija i nadvožnjaka ukupne površine od oko 60.000m²;
  •  40 regulacija vodotokova sa delimičnim izmeštanjem korita reka u dužini od oko 21,5 kilometara;
  •  46 potpornih zidova ukupne dužine od oko 6,1 kilometra;
  •  28 zaštitnih zidova od buke ukupne dužine od oko 7,3 kilometra.

Ovaj deo trase auto-puta E–763 projektovan je kao brdsko–dolinska varijanta, a na ovoj trasi predviđena je izgradnja dve petlje: Takovo i Preljina, kao i tri odmorišta.

Deo Koridora 11 koji se proteže kroz našu zemlju sastoji se sledećih deonica: Beograd-Obrenovac, Obrenovac-Ub, Ub-Lajkovac, Lajkovac-Ljig (Donji Banjani), Donji Banjani-Boljkovci, Boljkovci-Takovo, Takovo-Preljina, Preljina-Prijevor, Prijevor-Lučani, Lučani-Požega, Požega-Boljare.

Trenutno je put izgrađen do Preljine, te se u narednom periodu očekuje izgradnja ostalih deonica do Požege.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;