INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

U planu gradnja novog mosta na Savi 2020.

07.08.2019. | I. Milovanović | eKapija

Gradnja novog mosta na Savi trebalo bi da počne 2020. godine, rekli su za eKapiju iz Saobraćajnog instituta CIP, koji je izradio idejni projekat mosta. Izvesno je da će pre gradnje novog Stari savski most biti izmešten, a o dve varijante, odnosno dve buduće lokacije za izmeštanje izjasniće se Beograđani.

- Konkurs je bio 2017. i mi smo tada dobili nagradu. Posle konkursa je urađena sledeća faza projekta, a to je idejni projekat, koji je prema ugovoru 30. juna 2019. predat Republičkoj revizionoj komisiji. Kada Komisija odobri idejni projekat kreće se u izradu glavnog projekta, odnosno projekta za građevinsku dozvolu i izvođenje radova. Plan je da izvođač bude izabran krajem ove godine, odnosno da početkom sledeće izradi projekat i počne gradnju - rekao je za  Dejan Srejić, vodeći projektant u CIP-u i jedan od autora idejnog rešenja novog mosta na Savi.

Sagledavajući novoprojektovani most sa aspekta postojećih beogradskih mostova koji se nalaze u blizini, kako se navodi u obrazloženju projekta, mogu se uočiti elementi konstrukcije koji se mogu vizuelno povezati sa ostalim mostovima preko Save.

U planu gradnja novog mosta na Savi 2020.

U planu gradnja novog mosta na Savi 2020. - Pobedničko rešenje CIP-a za novi most

- Imajući ovo u vidu, može se zaključiti da će se novoprojektovani most dobro uklopiti u "lepezu" postojećih mostova. Međutim, osim delova konstrukcije oblikovanih tako da most povezuju sa postojećim beogradskim mostovima, novoprojektovani most poseduje i jedinstvenu estetiku. Glavni doprinos estetici donelo je uvođenje asimetrije, odnosno usvajanje lukova različite visine. Denivelisanjem lukova u temenu za 6m, odnosno uvođenjem asimetrije, mostu je dat lični pečat i različitost koja ga izdvaja od ostalih standardnih rešenja - navodi se u idejnom projektu.

Saobraćajni profil mosta predviđa dve kolovozne trake širine po 6,5m, dvokolosečni tramvajski-metro koridor u sredini profila, minimalne širine 8m i obostrane trotoare od po 3,3m koji uključuju jednosmerne biciklističke staze. Po obodu pešačko-biciklističkih staza formirani su kaskadni ispusti – terase vidikovci, koje pešacima i biciklastima pružaju odmorišta sa pogledom na reku i grad, navodi se u idejnom projektu.

Statički sistem novog mosta je dvostruki čelični luk sa zategom, pri čemu se zatega pruža kontinualno celom dužinom mosta sa konstatnom statičkom visinom. Ukupna dužina mosta je L=420,0m, sa rasponima L=54,0+73,0+166,0+73,0+54,0=420,0m. Ukupna širina mosta je B=37,2m (na mestima vidikovaca za pešake B=42,5m). Glavni raspon konstukcije preko zahtevanog plovnog profila od 150m, formiran je sa dva čelična luka raspona L=166,0m. Na mostu postoje 24 vešaljke, 12 na svakom luku.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


ATM
ATM
SUBOTICA

MERIS
MERIS
BEOGRAD-PALILULA
www.meris.rs

LAYHER
LAYHER
BEOGRAD-ZEMUN
www.layher.rs

ČELIK
ČELIK
BAČKI JARAK
www.celikdoo.rs

LHR
LHR
NOVI BEOGRAD
www.lhr.rs

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;