Istočni krak Koridora 10 koji bi najesen trebalo u potpunosti da bude otvoren za saobraćaj, nije izgrađen ni iznad ni ispod proseka već od Proseka, mesta kod Niša, pa sve do granice sa Bugarskom. Ni cena radova nije prosečna već ukupna i iznosi skoro pola milijarde evra. Takođe, ni ostale brojke u vezi sa izgradnjom ovog autoputa nisu male: oko milion tona asfalta uz maksimalnih 1.000 radnika i 500 jedinica mehanizacije.
Ilustracija (wwww.pixabay.com)
Trenutno se privodi kraju izgradnja deonice Bancarevo-Crvena Reka kako bi najesen ovaj autoput bio otvoren za saobraćaj u punoj dužini od 86,9 kilometara. Tako će Srbija uskoro nakon južnog kraka Koridora 10 ka Makedoniji konačno u potpunosti imati na raspolaganju i istočni krak do Bugarske. Podsećanja radi, saobraćaj se već odvija na 64,7 kilometara istočnog kraka. Ministarka građevinarstva istakla je da se radovi privode kraju.
"Još jedan odsto istočnog kraka nije završen. Postoji nekoliko tačaka, nekoliko klizišta, nekoliko kosina na kojima se radi i to je ono što u stvari čekamo da se završi. To je najbliža ruta ka Turskoj, samim tim i ka Bliskom istoku", rekla je Mihajlovićeva i dodala da očekuje da kompeltan istočni krak Koridora 10 bude završen do jeseni.
A do tog ostvarenja delila nas je praktično decenija praćena silnim brojkama.
"Ukupna vrednost radova je oko 485 miliona evra. Za izgradnju autoputa od Proseka do granice sa Bugarskom bilo je potrebno ugraditi oko million tona asfalta. Maksimalan broj angažovanih radnika u proteklom periodu, u zavisnosti od broja deonica koje su se istovremeno gradile, bio je oko 1.000 i oko 500 jedinica mehanizacije", naglašavaju u “Koridorima Srbije”.
Radovi se izvode trenutno još na deonici Bancarevo-Crvena Reka.
"Na gradilištu se nalazi oko 240 mašina, dva asfaltna postrojenja i nekoliko gradilišnih laboratorija, kao i oko 330 inženjera i radnika. Na celom Istočnom kraku Koridora 10 trenutno dnevno angažovanje je oko 500 radnika uključujući rukovaoce mehanizacijom" - objašnjavaju u ovom preduzeću.
Trenutno na gradilištu
- 500 radnika uključujući i rukovaoce mehanizacijom
- 240 mašina
- 2 asfaltna postrojenja
Podsećanja radi, sredinom prošle godine pojavili su se problemi na istočnom kraku Koridora 10 pošto su zabeležena oštećenja na završenoj deonici Prosek-Boncarevo koja nije ni otvorena za saobraćaj i to u dužini od 150 metara. Ta deonica je završena još 2016. godine. Zbog pukotina u asfaltu “Koridori Srbije” i nadzorni organ, kompanija “Eptisa” naložili su 20. juna prošle godine izvođaču radova, grčkoj kompaniji “Terna” da otklone oštećenja. Ova kompanija je 5. februara ove godine započela radove na sanaciji deonice koju će sama finansirati.
Istočni krak Koridora 10 kroz brojke
- 485 miliona evra ukupna vrednost radova
- 86,9 km ukupna dužina
- 64,7 km autoputa trenutno je u saobraćaju
- 87 mostova
- 5 tunela
- 5 saobraćajnih petlji
- 1 milion tona asfalta
- 1.000 radnika maksimalno na gradilištu
- 500 jedinica mehanizacije maksimalno na gradilištu
Celokupni Istočni krak Koridora 10 ima 87 mostova, pet tunela i pet saobraćajnih petlji.
"Ukupna dužina celog istočnog kraka Koridora 10 iznosi 86,9 kilometara od kojih je 64,7 kilometara završeno i pušteno u saobraćaj. Pored toga, 9,4 kilometara na deonici Prosek-Bancarevo je završeno, ali nije u saobraćaju u 12,4 kilometara na potezu Bancarevo-Crvena Reka nije završeno i nije u saobraćaju - podvlače u “Koridorima Srbije”.
Tehnički podaci o deonici na kojoj se izvode radovi (Bancarevo-Crvena reka)
- Broj kosina - 27
- Dužina trase na kosinama - 7.145 m
- Dužina trase bez kosina - 5.066 m
- Dužina mostova - 249 m
- Iskop - 670.162,32 m3
- Nasip - 983.252,94 m3
- Gabionski zidovi - 995,00 m
- Armirana zemlja - 2.500 m
- Najduži most - 175 m
- Sandučasti propusti - 5
- Cevasti propusti - 31