Infrastruktura železnice Srbije saopštila je juče (07.07.2019) da izvodi radove na rekonstrukciji i modernizaciji 402 kilometra magistralnih i regionalnih pruga u Srbiji, a vrednost tih poslova iznosi oko 960 miliona evra.
Kada se tome doda još 516 kilometara pruga rekonstruisanih u protekle četiri godine, u modernizaciju i rekonstrukciju železničke infrastrukture u Srbiji uloženo je u ovom periodu skoro milijardu i po evra, navodi se u saopštenju i dodaje da je ukupno železnici namenjeno četiri i po milijarde evra.
- Zahvaljujući Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Vladi Republike Srbije u toku je sveobuhvatna modernizacija železničke infrastrukture i izgradnja novih pruga, koja će u narednih par godina u potpunosti promeniti celokupan železnički saobraćaj u našoj zemlji - navode Infrastrukture.
U ovom trenutku, u toku je izgradnja pruge za velike brzine na ukupno 74,7 kilometara pruge između Beograd Centra i Novog Sada, a položeno je i prvih 17 km pruge za brzine do 200 kilometara na sat.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Pored toga, počela je i rekonstrukcija 68,8 kilometara pruge između Jajinaca i Male Krsne, na međunarodnom železničkom Koridoru 10, a ove godine započela je i rekonstrukcija 259 kilometara regionalnih pruga u Srbiji.
Radovi se trenutno izvode na regionalnim prugama Niš-Zaječar (108km), Subotica - Senta (38,5km), Markovac - Resavica (53km), Kragujevac - Lapovo (31km) i Kikinda - Banatsko Miloševo (28,5km).
Zahvaljujući prošlogodišnjoj rekonstrukciji regionalnih pruga Šabac - Loznica - Brasina (53km) i Požarevac - Majdanpek (90km), ponovo je na ovim deonicama nakon više godina obnovljen putnički železnički saobraćaj.
Već naredne godine, očekuje se i početak radova na trećoj deonici pruge za velike brzine Novi Sad - Subotica, kao i modernizacija i elektrifikacija pruge Niš - Dimitrovgrad, sa izgradnjom obilaznice oko Niša, a planirana je i rekonstrukcija još oko 230 kilometara regionalnih pruga u Srbiji, navele su Infrastrukture železnice Srbije.