Jedan od najvećih zagađivača na zemlji, Kina, iz dana u dan radi na tome da pobošlja kvalitet vazduha i podstiče ekološki saobraćaj. Tako se rodila i ideja za prvi auto-put za bicikle, ili bolje rečeno bicikl-put.
Poznato je da Peking nije brdovit, pa je zato bicikl omiljeno prevozno sredstvo. Pekinžani su sada dobili prvi put za bicikle, kako bi se biciklistima olakšalo putovanje, smanjila gradska gužva i promovisao ekološki saobraćaj.
Ilustracija (www.pixabay.com)
U oblasti Huilunguan na severu Pekinga živi skoro 12.000 ljudi koji svakog dana usred saobraćajnog špica putuju na posao u Šangdi, rastuću tehnološku i industrijsku zonu. Putovanje im je sad ubrzano prvim putem napravljenim samo za bicikliste. Put je dugačak 6,5 kilometara, a širok šest metara. Svakog sata može da primi između 1.000 i 1.200 biciklista.
- Ovaj deo puta prolazi kroz dve stanice podzemne železnice i takođe seče auto-put Peking-Tibet. Da smo ga izgradili na zemlji, imao bi mnogo prelaza, koji obezbeđuju bezbedan saobraćaj - objasnio je Hu Jongli, zamenik direktora projektnog centra Pekinške gradske komisije za saobraćaj.
Bicikli mogu da se kreću maksimalnom brzinom od 20 kilometara na sat i to bez zaustavljanja, budući da nema semafora niti drugih prepreka. Postoji osam ulaza i izlaza sa puta. Onima koji putuju do posla između dva distrikta do sada je u proseku bilo potrebno 40 minuta metroom. Biciklistički put ubrzaće putovanje na dvadesetak minuta.