Najskuplji auto-put u regionu: Kilometar košta 20 miliona evra

19.12.2018. | Blic

Novac za gradnju najkraćeg i najskupljeg puta u hrvatskoj istoriji konačno je osiguran te su stvoreni preduslovi za gradnju. Reč je o 2.997 metara dugačkom državnom putu od čvora Škurinje do luke Rijeka, poznatije pod oznakom DC403. Osim gradnje puta, u sklopu projekta delimično će se rekonstruisati i 400 metara pristupnih puteva.

Ukupna cena gradnje iznosi neverovatnih 520 miliona kuna, odnosno 148,5 miliona kuna ili 20 miliona evra po kilometru! Tako visoku cenu „putića" može zahvaliti izuzetno zahtevnom terenu kojim će prolaziti i brojnim objektima koje treba sagraditi.

Na gotovo tri kilometara puta je 1.779 metara objekata i 1.410 metara potpornih zidova. Planira se gradnja tri vijadukta ukupne dužine 516 metara te trotračni tunel Podmurvice dužine 1.263m sa dve zaustavne niše i četiri pešačka interventna izlaza ukupne dužine 840m.

Najskuplji auto-put u regionu: Kilometar košta 20 miliona evra

Najskuplji auto-put u regionu: Kilometar košta 20 miliona evra (screenshot StudioHRG)

Sredstva za gradnju te saobraćajnice osigurana su iz fondova Evropske unije i državnog budžeta. Evropska unija bespovratno daje 442 miliona kuna, a država Hrvatska preostalih 15 posto, odnosno nešto manje od 80 miliona kuna. Ugovor o dodeli bespovratnih sredstava za gradnju ovog državnog puta danas (19.12.2018) će u Rijeci potpisati ministar transporta Oleg Butković, direktor Središnje agencije za finansiranje programa i projekata EU Tomislav Petric i predsednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Nakon potpisa ugovora o finansiranju, sledi tender za izvođača radova, a gradnja bi trebala da traje tri godine.

Putem D403 povezivaće se postojeći čvor Škurinje na riječkoj obilaznici i zapadni deo luke Rijeka, odnosno kontejnerski terminal Zagrebačka obala. Osim toga, realizovaće se veza sa središtem Rijeke, smanjiti prometno zagušenje, povećati sigurnost protoka saobraćaja...

Ipak, najvažnije značenje saobraćajnice je to što će kontejnerskim terminalima Brajdica i Zagrebačka obala omogućiti direktnu saobraćajnu povezanost na auto-putnu mrežu. U luci Rijeka trenutno se izvode radovi na železničkoj infrastrukturi za ta dva kontejnerska terminala. Osim toga, na Zagrebačkoj obali u toku su završni radovi i na lučkoj infrastrukturi - Zagreb deep sea“ kontejnerski terminal.

Reč je o najvažnijem i najvećem kapitalnom projektu Lučke uprave Rijeka u sklopu „Rijeka Gateway projekta“. Gradnjom novog „Zagreb deep sea“ kontejnerskog terminala riječkoj luci će se osigurati dodatni kapaciteti za prekrcavanje kontejnera na zapadnom delu luke. Terminal ima dubinu mora od 20 metara, što mu donosi naziv deep sea terminal i znači da ima kapacitete za prihvat kontejnerskih brodova poslednje generacije.

Da bi terminali bili konkurentni, potrebna im je saobraćajna povezanost sa zaleđem koju će dobiti upravo gradnjom tog državnog puta. Osim toga, realizacija projekta trebala bi da privuče veći broj potencijalnih koncesionara za najam terminala Zagrebačka obala, koji će uskoro biti raspisan.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...