Rekonstrukcija 90 kilometara pruge Požarevac - Majdanpek je završena, a pušten je i saobraćaj za teretne vozove, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.
Kako se navodi, pruga je rekonstruisana u predviđenom roku, i osposobljena za brzinu od 80 kilometara na sat u putničkom, odnosno 60 kilometara na sat u teretnom železničkom saobraćaju, kao i za osovinsko opterećenje od 22 i po tona po osovini.
Srbija Voz će redovan putnički železnički saobraćaj na relaciji Požarevac - Majdanpek - Zaječar uspostaviti od 1. februara iduće godine, do kada će pripremiti neophodan broj dizel motornih vozova za organizovanje saobraćaja na ovoj pruzi.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Radovi na rekonstrukciji ove pruge su započeli 21. maja 2018. godine u železničkoj stanici Požarevac, a rok za njihov završetak bio je 180 dana.
Infrastruktura železnice Srbije remont ove pruge realizovala je u sopstvenoj režiji, odnosno sopstvenom mehanizacijom i kadrovima, u okviru projekta obnove regionalnih pruga u Srbiji. Vrednost radova koje je realizovala Infrastruktura železnice Srbije iznosi oko 11 milijardi dinara.
Na devedeset kilometara pruge između Požarevca i Majdanpeka je i 76 putnih prelaza, 20 mostova i 10 tunela, uključujući i najteži tunel na deonici Požarevac - Babušinac, dugačak 975 metara.
Pruga Požarevac - Majdanpek pre remonta bila je u izuzetno lošem stanju. Pruga je jednokolosečna i izgrađena je 1938. godine.
Do sada su na ovoj pruzi remontovane samo pojedine njene deonice, u ukupnoj dužini od oko 40 kilometara i to još 1991. godine. Pedeset kilometara ove pruge nikada nije remontovano i brzina vozova bila je samo od 10 do 20 kilometara na sat, a na preostalih 40 kilometara pruge između 20 i 50 kilometara na sat, uz malu osovinsku nosivost pruge od svega 16 tona po osovini. Zbog ovakvog stanja pruge, putnički vozovi između Požarevca i Majdanpeka poslednji put prošli su ovom trasom 20. juna 2013. godine.