Da bi narednog juna, kako je najavljeno, počelo uklanjanje Starog savskog mosta koji je naročito važan za tramvajski saobraćaj u prestonici, do tada Most na Adi mora da dobije tramvajske šine. Pripremni radovi za njihovo postavljanje počeli su polovinom marta kada je sa konzorcijumom koji predvodi „Energoprojekt” potpisan ugovor, a sav posao, kako je planirano, trebalo bi da bude završen upravo u junu 2019. kada i treba da počne uklanjanje lučnog savskog mosta.
Sugrađanima koji svakodnevno prolaze pored Mosta na Adi ipak ne deluje da se na saobraćajnici preko „beogradskog mora” odvijaju krupni radovi. To baš i nije tako jer Most na Adi je trenutno veliko gradilište, na njemu i u njegovoj okolini radi se na nekoliko frontova - rečnikom političara „most su građevinari napali sa nekoliko strana”.
U prethodnim mesecima i sedmicama uklonjen je stari tucanik posle čega je podloga oprana i nasut novi tucanik na glavnoj mostovskoj konstrukciji. Nasipan je i deo od Ulice Đorđa Stanojevića ka prilaznoj mostovskoj konstrukciji, bušene su rupe i ugrađivan vezivni materijal, betonirani temelji stubova buduće kontaktne mreže, a izrađivani su i šipovi za potporne zidove.
- Na novobeogradskoj strani i na mostu trenutno se lepi elastomerni tepih na čeličnom delu glavne mostovske konstrukcije, obavlja iskop za temelje usadnih stubova kontaktne mreže i betoniraju temelji stopastih stubova kontaktne mreže. U toku je i montaža skele za gornju ploču ispravljačke stanice „Novi Beograd 4”. Na čukaričkoj strani u toku je armiranje temelja potpornog zida tri - ukazuju u Direkciji za građevinsko zemljište napominjući da do sada nije bilo nepredviđenih problema u toku izvođenja radova.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Obimni poslovi na ovom gradilištu tek predstoje.
- Slede izrada hidroizolacije na bazi metilmetakrilata na prilaznim mostovskim konstrukcijama i postavljanje elastomernog tepiha čija je uloga redukcija buke i vibracija, a potom i betoniranje prvog betonskog sloja. U toku su i pripreme za početak rekonstrukcije mosta preko Topčiderske reke i nadvožnjaka preko železničke pruge na čukaričkoj strani - ističu u Direkciji.
Glavni zadatak građevinara biće postavljanje 2,7 kilometara tramvajskih šina preko mosta i severnih i južnih petlji. Nova tramvajska mreža moraće da se uklopi u postojeću prugu. Početak nove pruge biće kod priključka na prugu u Ulici Đorđa Stanojevića u Novom Beogradu. Tramvajske šine će dalje nastavljati preko nasipa, a na most će izlaziti severnom prilaznom konstrukcijom. Nastavljaće po sredini mosta, između dva smera drumske saobraćajnice. Na čukaričkoj strani pruga će ići preko postojećih južnih prilaznih konstrukcija mosta, onda do raskrsnice sa prugom koja već postoji i završavaće se u zoni razdvajanja pruga za Banovo brdo i Rakovicu. Na tom mestu biće uvedene nove veze, kojima će se omogućiti da tramvaji sa Novog Beograda i Banovog brda idu direktno ka Rakovici i centru grada. Širina koloseka biće hiljadu milimetara.
Na novoj tramvajskoj trasi predviđena su i dva stajališta - „Blok 42” na novobeogradskoj strani i „Petlja Radnička” odmah posle glavnog raspona mosta na desnoj obali Save. Oba stajališta su izgrađena, a njihova dužina je oko 75 metara.
U okviru trenutnih radova predviđeno je i uređenje pešačkih staza u obliku slova „N” kojim će se stajalište „Blok 42” povezati sa železničkom stanicom „Novi Beograd”, stajalištima javnog prevoza, otvorenim tržnim centrom, kao i sa planiranom autobuskom stanicom u „Bloku 42”. Planirano je i da se ugrade dva tipska lifta kapaciteta 1.600 kilograma, odnosno za 21 osobu, kojim će moći da se prevoze i osobe sa invaliditetom.
Kada sve ovo bude završeno, Rakovica i Banovo brdo biće šinski povezani sa Novim Beogradom, pa bi putovanje iz tih delova prestonice na drugu stranu Save trebalo da traje desetak minuta.