Tunel Vjeternik, dužine tri hiljade metara, koji je jedan od najzahtevnijih objekata na celoj trasi budućeg auto-puta od Bara do Boljara je probijen. Dve kompanije - podgorička Bemax sa severne, i kineska CRBC, kao glavni izvođač sa južne, srele su se ispod ljutih stena i zajednički proslavile ovaj poduhvat.
- Tunel je probijen u roku - saopštili su iz Bemaxa.
Vjeternik je samo jedan od 16 tunela na trasi od Smokovca do Mateševa, i najduži. Zbog konfiguracije terena posao je bio otežan. Tuneldžijama su problem predstavljale podzemne pećine - oko stotinu. Međutim, kada su se „umešali" Kinezi ta nevolja je brzo sanirana. Prema ugovoru, rok za gradnju deonice Smokovac - Mateševo (41km) počeo je da teče 11. maja 2015. godine, a predviđeno je da traje 48 meseci.
Na toj trasi uradiće se 20 mostova dužine oko 5,91 kilometar, 16 dvocevnih tunela dužine 17,9 kilometara. U ovom trenutku najzahtevniji projekat je most Moračica. Po rečima Ivana Maretića, diplomiranog građevinskog inženjera, zaposlenog u Monteputu, firmi koja je upravljala projektom, ovaj most je ključni na celoj trasi auto-puta.
- On premošćuje magistralni put Podgorica - Kolašin, reku Moraču i plato Moračica, po kome je most i dobio ime. Most će biti dug 960 metara, a širok 23,4. Moračica je samo jedan od 20 mostova koji će se izgraditi na ovom pojasu ukupne dužine od 5,9 kilometara - objašnjava Maretić.