IZOLACIJA-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Izgradnja tunela ispod Kadinjače rešava problem rizičnih serpentina

14.06.2018. | eKapija

U cilju poboljšanja puteva između Bajine Bašte i Užica moderni tunel ispod Kadinjače spojiće ne samo dva grada, nego i dve države - Srbiju i BiH. Ovaj tunel trebalo bi da skrati put između dva grada za 6km, a vremenski za 15-20 minuta, dok bi projektovana brzina prolaska vozila kroz ovaj objekat bila 80km/h.

Njime će se izbeći i niz rizičnih lakat krivina ispod Kadinjače koje snegovi znaju da učine teško prohodnim i koje žiteljima ovog kraja, ali i drugim vozačima koji se nađu na ovoj deonici zadaju velike muke posebno tokom zime, kada taj put često i nije prohodan.

Planirani tunel će biti dug 1.350m. Ulaz iz pravca Bajine Bašte, računajući i pristupni put, bio bi u ataru sela Zaglavak, dok bi izlaz bio u Volujačkom polju na teritoriji Užica.

U Planu detaljne regulacije za tunel ispod prevoja Kadinjača, na deonici državnog puta Dub-Dubci, koji je na javnom uvidu do 15. juna, planiranom izgradnjom tunela ispod Kadinjače definiše se i koridor auto-puta kao i rasplet državnih puteva prvog i drugog reda.

Naime, magistralni put čiji se početak nalazi u Volujcu polazi od denivelisanog ukrštaja – petlje Užice jug na autoputu i nastavlja novom obilaznicom (tunel 2800) preko petlje Surduk (čija je izgradnja u toku) do mesta Dubci, gde se poklapa sa (sada bivšom) trasom magistralnog puta M5 do mesta Volujac. Odatle nastavlja postojećom trasom prema Bajinoj Bašti.

Na delu trase ovog puta, od mesta Volujac do mesta Zaglavak, predlaže se izgradnja novog puta i tunela ispod prevoja Kadinjača.

Kako se navodi u Planu, koncept planirane putne mreže zasnovan je na povećanju saobraćajne pristupačnosti svim javnim, privrednim, turističkim i naseljskim centrima, čime se obezbeđuje prohodnost područja.

Pored ove, potencijalno značajne uloge u državnoj mreži puteva, ova deonica ima i značajnu ulogu u regionalnoj i lokalnoj mreži.

Državni put Mali Zvornik-Ljubovija-Rogačica–Kostojevići-Užice-Kneževići-Kremna-državna granica sa BiH (granični prelaz Kotroman) zauzima važno mesto u putnoj mreži zapadnog dela Srbije. On predstavlja vezu između BiH na jednoj strani i planiranog autoputa Beograd–Južni Jadran, na drugoj strani.

Takođe, izmeštanje državnog puta sa tunelom ispod Kadinjače omogućiće da državni put bude povezan sa Koridorom 10 i međunarodnim putem E-761.

U cilju utvrđivanja optimalnog koridora izmeštanja dela trase državnog puta u reonu planine Kadinjača, razmatrane su četiri varijante moguće trase. To su Severna, Centralna, Kombinovana i Južna trasa. Kako se navodi, na osnovu predloženih varijanti, najpovoljnije je ocenjena Centralna trasa.

Ova varijanta je proizašla kao posledica sagledavanja karakteristika terena i mogućnosti da se povlačenjem trase na tom potezu dobiju povoljniji geometrijski elementi - vozne trake, ivične trake, bankine, visina saobraćjnog profila i visina slobodnog profila.

Deo trase pre tunela, kako je objašnjeno u planu, se razvija po jugozapadnoj padini sa leve strane postojećeg državnog puta, a nakon tunela po severoistočnoj padini, sa desne strane potoka Volujac. Dužina tunela na ovoj trasi iznosi oko 1.350m, a podužni nagib trase u tunelu je 1,5%.

Na trasi centralne varijante se nalaze i tri mosta za prelazak preko postojećeg puta, kao i preko jaruga i vodotokova.

U zoni njenog početka (opština Bajina Bašta) planira se delimično izmeštanje postojećeg puta u dužini od oko 345 metara i priključenje trokrakom raskrsnicom na planiranu trasu državnog puta, dok je u zoni njenog kraja (opština Bajina Bašta) planirano priključenje postojećeg puta na planirani državni put trokrakom raskrsnicom.

Početak gradnje tunela predviđen je za 2020. godinu.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...
Darko 14.03.2024.
Pa kad cveta mito i korupcija. Ako se to is...

;