INFONET-468X60-BANNER

Uskoro vozom od Šapca do Loznice za 45 minuta, dogodine auto-put

28.03.2018. | RTV

Rekonstrukcija pruge Šabac - Loznica - Brasina počela je danas (28.03.2018), a potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorane Mihajlović najavila je da će radovi biti završeni do kraja avgusta i da će putnički vozovi ponovo ići od Šapca do Loznice. Mihajlović je rekla da će zahvaljujući rekonstrukciji od 1. septembra, nakon punih 13 godina, ponovo biti uspostavljen putnički železnički saobraćaj na toj relaciji. Radovima je obuhvaćena rekonstrukcija 24 kilometra pruge između Šapca i Brasine i to na deonicama Petlovača - Lešnica i Loznica - Gornja Koviljača.

Počeli su radovi na uklanjanju paralelnog koloseka, demontaži i varenju šinskih polja, njihova je vrednost 335 miliona dinara, a izvode ih ZGOP i Bauwesen. Ukupno ulaganje biće 367 miliona dinara, jer će još 20 miliona dinara biti uloženo u uređenje stanične zgrade u Loznici i 12 miliona dinara u osvetljenje staničnog platoa u stanici Brasina.

Rok za završetak radova je 150 dana, odnosno kraj avgusta ove godine.

Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

Sanacija pruge nije rađena gotovo 70 godina, otkako je izgrađena 1950. godine, zbog čega vozovi danas idu brzinom 10km na sat. Kad bude završena rekonstrukcija putnički vozovi ići će brzinom od 80km na čas, što je i projektovana brzina. To znači da će se od Loznice do Šapca vozom putovati 45 minuta. Od Beograda do Loznice, ako se uvede direktna linija, putovaće se dva sata i 15 minuta, dok autobusi sada putuju tri sata.

Takođe, biće uređeno i 25 putnih prelaza, što će povećati bezbednost u saobraćaju.

Za privredu je važno da će se povećati nosivost pruge i teretni vozovi će ići brzinom od 60km na sat. Ova pruga je veza Srbije sa Republikom Srpskom preko Zvornika i njome ide osam teretnih vozova dnevno, po četiri u oba pravca, tako da ide oko 5.000 tona robe dnevno.

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorane Mihajlović najavila je i izgradnju auto-puta Šabac - Loznica, u dužini od 55 kilometara, koji će početi da se gradi naredne godine i biće pušten u saobraćaj do kraja 2020. godine.

Ona je rekla novinarima da će ove godine morati da se završi kompletna projektno-tehnička dokumentacija za gradnju brze saobraćajnice (sa po dve trake) od Šapca do Loznice.

- Ona se radi zajedno sa Saobraćajnim institutom CIP i gledamo kako da rešimo određene probleme u vezi sa eksproprijacijom - rekla je Mihajlović. Ona je kazala da će sa početkom građevinske sezone naredne godine krenuti i radovi i da bi krajem 2020. trebalo konačno da imamo brzu saobraćajnicu Šabac - Loznica.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;