Pomoćnik dirketora Koridora Srbije i šef projekta Jug na Koridoru 10 Milovan Bekrić, rekao je Tanjugu da je razlog za jučerašnje obrušavanje potpornog zida na deonici Koridora 10, odnosno do destabilizacije manjeg dela zaštite kosine 6, došlo usled topljenja snega i obilnih kiša prethodnih dana. Bekrić je istakao da je u pitanju zaštitna konstrukcija koja je bila u izgradnji i da će, u što kraćem roku, biti sanirana i ojačana kako bi se nastavila izgradnja auto-puta na tom delu Koridora 10. On je naglasio da se čini sve da taj događaj ne utiče na produženje roka za završetak auto-puta kroz Grdeličku klisuru. Obrušeni deo kosine je oko 800 metara kvadratnih, što je šest odsto ukupne površine kosine.
Izvođač radova na ovom potezu je bugarska kompanija Trace, a stručni nadzor vrši konzorcijum Louis Berger i Egnatia Odos. Izvođenje ovih radova finansira Evropska investiciona banka, a ugovorena vrednost radova iznosi 37,51 milion evra.
U saopštenju se dodaje da je stručna javnost saglasna u mišljenju da ovaj deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov i da je izuzetno tehnički zahtevan teren za izgradnju, što je više puta do sada isticano.
Prilikom izvođenja ovako velikih projekata u složenim geološkim uslovima, kakvi su u Grdeličkoj klisuri, ukoliko dođe do ovakve ili slične destabilizacije terena, za svaku se pronalazi adekvatno inženjersko tehničko rešenje, navode Koridori.
- Podsećamo na podatak da u Grdelici ima više od 155.000 kvadratnih metara kosina koje se stabilizuju u cilju izgradnje auto-puta, izgrađeno je 33 mosta ukupne dužina 5,7 kilometara, a na ovoj trasi nalazi se i magistralni put M1, paralelno uz novoprojektovani auto-put koji se na ovom potezu izmešta u dužini od 1.400m” - piše u saopštenju.
Iz Koridora podsećaju da o složenosti ovog dela trase govori i činjenica da se u Grdeličkoj klisuri istovremeno grade dva tunela, „Predejane“ dužine 1.000 metara i „Manajle“ koji je ujedno i najduži tunel u Srbiji sa 1.808m.