Premošćavanje Save kod Ostružnice

18.05.2017. | Beobuild

I dok se iščekuje skori početak radova na preostalim segmentima B sektora Obilaznice oko Beograda, izgradnja novog mosta preko Save kod Ostružnice uveliko teče i trenutno se nalazi na polovini izvedenih radova. Ovaj projekat podrazumeva širenje Ostružničkog mosta na pun profil auto-puta u sklopu završetka B sektora Obilaznice od Dobanovaca do Bubanj potoka. Radovi obuhvataju izgradnju leve mostovske konstrukcije na postojećim stubovima, inundacione betonske prilaze, uklapanje nove deonice sa rampama na Ostružničkoj petlji i 950 metara poluprofila auto-puta na desnoj obali.

Most se sastoji od tri dela; prilazne betonske konstrukcije na levoj obali od 594 metara, glavnog raspona od čelika dugačkog 586 metara i 785 metara duge betonske konstrukcije na desnoj obali. U prethodnom periodu intenzivno su izvođeni radovi na donjem stroju mosta, završena je izrada 140 šipova dužine oko 2,6 kilometra i izgrađen najveći deo temeljnih greda i stubova konstrukcije. Na desnoj obali počelo je betoniranje gornjeg stroja prilazne konstrukcije, gde su izlivena prva tri polja preko starog Obrenovačkog puta. Do sada je ugrađeno oko 9000m³ od ukupno ugovorenih 26000m³ betona.

Slika 1. Ostružnički most (foto: Beobuild.rs)

Krenula je i priprema za montiranje čelične konstrukcije mosta, odnosno priprema platoa, skele i pristana neophodnih za početak radova. Čelična konstrukcija mosta izrađuje se paralelno na dve lokacije, u Mostogradnjinoj fabrici u Batajnici i fabrici MIN-a u Nišu. Radi se o 4.500 tona čelika podeljenih u više delova, a koji će na stubove mosta biti montirani tehnikom navlačenja. Važno je napomenuti da je za potrebe ovog projekta, posle mnogo godina ponovo pokrenuta MIN-ova fabrika čeličnih konstrukcija i mostova u Nišu, najveći i najopremljeniji objekat ovog tipa u zemlji i šire. Do sada je obrađeno preko 65% materijala potrebnog za izradu čelične konstrukcije, a njeno postavljenje se očekuje krajem leta.

Pored mašina za zemljane radove, kao što su toranjski kranovi, dva portalna krana koji će se koristiti za montažu konstrukcije i 8 autodizalica nosivosti 60 tona, dopremljena je i mehanizacija za izvođenje radova sa reke. Tu je najveći deo Mostogradnjine flotile koja uključuje tri plovne skele („Piva“ nosivosti 168 tona, „Taraš“ nosivosti 28 tona i „Kneževčanka“ nosivosti 45 tona) sa dizalicama i opremom za pobijanje šipova, kao i brodove „Miljacka“ i „Izvor“. Tokom 2017, pored radova na izradi konstrukcije mosta, započeće i ostale ugovorene grupe radova – izgradnja sistema za odvodnjavanje, javno osvetljenje, elektro i telekomunikaciona infrastruktura, izgradnja trase autoputa, saobraćajna signalizacija i oprema.

Slika 2. Ostružnički most (foto: Beobuild.rs)

Radovi na ovom projektu zvanično su počeli krajem februara, ali je izvođač je realno ušao na gradilište tek u junu. Imajući u vidu da postoji ta razlika, vrlo je verovatno da će projekat donekle probiti ugovoreni rok od 790 dana. Rok za završetak svih radova je 24. april 2018. godine. Izvođač je konzorcijum predvođen austrijskim Strabagom, a ugovorena vrednost radova je 3.6 milijardi dinara.

 
Share |

Komentari: 1

Nikola Beton 20.05.2017 12.47.42

Lepo bi bilo da je ovo sto stoji u naslovu istina, ali nije bas tako... Radovi teku ali je jos uvek daleko 10% zavrsenog, izvinjavam se autoru texta. P.S. Obilaznica oko Beograda zapoceta je 1998 godine kada sam ja isao u VIII razred osnovne skole. Na danasnji dan, kada moje mladje dete ide VIII razred osnovne skole, radovi jos uvek traju i traju i traju.Moja procena je da je zavrseno 70% obilaznice i da je na tom zavrsenom delu poginulo 30-ak vozaca jer su deonice pustane nasumicno, od izbora do izbora a da nisu bile privedene nameni. Sve ovo pise, tada deckic a sada odrastao covek koji zivi pored same obilaznice i kome nisu potrebni mediji da bi pratio radove na istoj... 20km za 20godina- JOJ tuzna Srbijo JOJ...Radovi su u toku

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...