Za redovno održavanje putne mreže u Srbiji, što je u nadležnosti Javnog preduzeća Putevi Srbije, potrebno je godišnje oko 25 milijardi dinara, kazao je za direktor ovog preduzeća Zoran Drobnjak. Prema njegovim rečima, tokom 2016. godine ovo preduzeće rehabilitovalo je 124 km državnih puteva, a očekuje se završetak izrade projekata za rehabilitaciju 200 km puteva, što će omogućiti pokretanje javnih nabavki za izvođenje radova, ugovaranje i početak radova u aprilu - maju naredne godine.
To su deonice Vlasotince-Svođe, Zaječar-Knjaževac, auto-put Batrovci-Kuzmin, Kladovo-Brza Palanka, auto-put Irig-Ruma, Kneževići-Bela Zemlja-Užice, Topola-Kragujevac, Prijepolje-Sjenica.
U planu JP Putevi Srbije za 2017. godinu su rehabilitacija puteva i unapređenje bezbednosti saobraćaja, proširenje 17 postojećih stanica kroz obezbeđenje zasebnih kanala za elektronsku naplatu putarine, završetak izgradnje nove naplatne stanice Vrčin, gde će se povećati broj saobraćajnih traka sa postojećih 15 na 23.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- Planiran je i nastavak izgradnje obilaznice oko Beograda, i to radovima na 19,5 km dugoj deonici od Ostružničkog mosta do Bubanj Potoka, zatim izgradnja auto-puta Surčin-Obrenovac - kaže Drobnjak, podsećajući da su ugovori potpisani na Petom samitu šefova vlada Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope, održanom u Rigi, a potpisnici su potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, direktor JP Putevi Srbije i kineska kompanija Power Construction Corporation of China.
Komentarišući izgradnju Koridora 11, Drobnjak kaže da će njime saobraćajna infrastruktura u Srbiji biti unapređena, kako u pogledu nivoa bezbednosti saobraćaja, tako i skraćenja vremena putovanja, brže i udobnije vožnje.
- Izgradnja Koridora 11 i druge saobraćajne infrastrukture, zamajac je za celokupan privredni i društveni razvoj Srbije. Kvalitetno i efikasno ravnomerno povezivanje privrednih područja, kao i pokrajina i regiona unutar Srbije je imperativ. Poseban akcenat je na poboljšanju transportnih veza i otlanjanju uskih grla na mreži puteva, između manje razvijeni i razvijenijih područja - zaključuje Drobnjak.