Austrijska „Alpina” izvodi ovih dana radove na obnovi magistrale u novovaroškom kraju, na uskoj i opasnoj deonici kod Kokinog Broda. To je poslednji neobnovljeni deo magistralnog puta ka Crnoj Gori, dug desetak kilometara.
Ove poslove država je poverila „Alpini” još letos (bez obzira na sudski postupak sa tom firmom), tenderom na kome je austrijska kompanija dala najjeftiniju ponudu (427 miliona dinara). Domaći graditelji puteva, koji su svih 80 kilometara na ovoj magistrali proteklih godina besprekorno rekonstruisali, tu ponudu nazvali su dampinškom i nerealnom. Istovremeno su doveli u sumnju i sposobnost „Alpine” da sama obavi taj posao.
Uoči ovog velikog snega, izuzev table postavljene na početku trase sa obaveštenjem da put obnavlja „Alpina”, ni traga od mašina i radnika sa oznakom te firme. Na jednom delu oko Zlatarskog jezera dva radnika prijepoljske firme „Rad Labud”, kojom gazduje „Voćar Lutka”, kopaju nešto kraj magistrale. Pored njih jedan stari kamion i utovarivač. Podalje tri radnika ručno uređuju kameni potporni zid.
Za protekla četiri meseca ovde je urađeno svega nekoliko kilometara novih ivičnjaka uz jednu ivicu kolovoza, dva manja potporna zida i ponegde iskop kraj puta. Proširenja magistrale na ovom opasnom delu su gotovo neznatna. Doduše, „Alpina” ima rok od godinu dana da završi radove, ali su njeni konkurenti ponudili na tenderu da ovaj deo magistrale obnove i prošire za pola godine.
Meštani Kokinog Broda, s kojima smo razgovarali, nerado se predstavljaju, ali kažu, dovoljno vide i znaju:
– Nismo zadovoljni kako idu ovi radovi. Put se nedovoljno proširuje, nadali smo se da će biti tri trake, kao od Borove glave do „Užičkog mosta”, ali neće. Trotoar kroz naselje Kokin Brod su razrušili da bi postavili novi ivičnjak, tako da deca ne mogu bezbedno da prođu magistralom na putu do škole. „Alpina” angažuje razne podizvođače, uglavnom manja preduzeća. Tu je prvo bio ivanjički „Graditelj”, pa sada „Složna braća” iz Nove Varoši i „Voćar Lutka” iz Prijepolja – ispričali su nam meštani.
Doznali smo da samo Putevi „Užice” imaju takozvanu veliku licencu za izvođenje radova na magistralnim putnim pravcima.
Ni rukovodstvo novovaroške opštine nije oduševljeno brzinom radova ni proširenjem puta, jer se više očekivalo. Predsednik opštine Nova Varoš Slaviša Purić kaže za „Politiku” da su već razgovarali s predstavnikom „Alpine” da ukažu na važnost deonice i potrebu da se ona još više proširi.
– Na delu puta kod Zlatarskog jezera ranije su se dešavali teški saobraćajni udesi, pa smo očekivali da će ovom obnovom tu biti veće proširenje – veli Purić. – Pokušavamo da utičemo da se taj projekat u tom pogledu poboljša, da se dobiju parkinzi, trotoari. Kad je reč o brzini radova, ostaje nam da se nadamo da će sve biti završeno u roku.
Ovde smo saznali da „Alpinu” u ovim poslovima predvodi inženjer Goran Kostić, šef tog projekta. U nameri da od njega saznamo neke detalje, gde planiraju da postave asfaltnu bazu i druge pojedinosti, zamolili smo ga za izjavu.
– Ne želim ništa da izjavljujem, nisam ovlašćen, za sve informacije javite se investitoru „Putevima Srbije” – kratko nam je odgovorio.
Krajem prošlog meseca „Alpina” je najavila svoje učešće u još jednom veoma važnom graditeljskom poduhvatu u Srbiji. Na tenderu za izgradnju obilaznice oko Dimitrovgrada, skupe i komplikovane deonice na Koridoru 10, „Alpina” je dostavila najjeftiniju ponudu, vrednu 2,9 milijardi dinara.