INFONET-468X60-BANNER

Naplatna rampa dalje "Ikea" bliže

25.03.2016. | D. Aleksić | Politika

- Izgradnja robne kuće „Ikea“ nije razlog za izmeštanje naplatne rampe sa Bubanj potoka i podizanje nove rampe „Vrčin“. Postojeća se premešta isključivo zbog radova na sektoru šest obilaznice, od tunela Straževica do Bubanj potoka – naglasio je Zoran Drobnjak, v. d. direktora „Putevi Srbije“, na otvaranju gradilišta buduće naplatne rampe. Ona će biti desetak minuta vožnje udaljena od postojeće – nalaziće se na drugom kilometru od vrčinske petlje prema Nišu.

Sumnjičavost novinara nije bila bez razloga zato što su se i na „Ikeinom“ placu kod Bubanj potoka – slučajno ili ne, početkom ove nedelje – pojavili majstori. Drobnjak je ipak bio izričit da gotovo istovremeni izlazak majstora na dva gradilišta udaljena desetak kilometara ni na koji način nije povezan. On je ukazao da je izgradnja nove naplatne stanice i ranije bila planirana kako bi se zadovoljile saobraćajne potrebe u narednih 20 do 30 godina.

www.pixabay.com

- Samo prošle godine na Bubanj potoku bilo je gotovo dva miliona vozila više nego dvanaest meseci ranije. Na njoj ima samo 15 mesta za naplatu, a u toku leta se redovno stvaraju gužve. Izgradnjom nove dobićemo 23 saobraćajne trake – ukazao je Drobnjak dodajući da bi svi radovi, za koje je ovo preduzeće izdvojilo oko 2,1 milijardu dinara, trebalo da se završe do 15. oktobra.

Da bi se zacrtana dinamika ispoštovala, radnici „Strabaga“, „Vojvodinaputa“ i PZP „Zaječar“ u narednih šest i po meseci moraće pošteno da zapnu. Kako bi počela gradnja budućeg saobraćajnog platoa, najpre će morati da se zaštiti i izmesti trasa magistralnog cevovoda Makiš-Mladenovac, preusmeri 700 metara toka obližnjeg potoka, ukrste trase cevovoda i potoka, rekonstruiše postojeći podvožnjak, ali i da se deniveliše teren.

U prvoj fazi, čiji je završetak planiran za sredinu juna, biće izgrađene četiri nove saobraćajne trake naplatne stanice na koje će saobraćaj biti preusmeren. U pasareli iznad saobraćajnih traka i naplatnih kabina planiran je objekat sa kancelarijama za zaposlene.

Osim rampe, biće podignut parking i baza za održavanje auto-puta. Ona će imati garaže za automobile i kamione, magacin, perionicu, solanu... U energetski efikasnom kompleksu predviđena je i nova trafo-stanica. Da bi rampa „Vrčin“ nesmetano radila i u slučaju nestanka struje, biće instaliran i dizel-električni agregat.

Kada sve ovo bude gotovo i „Vrčin“ počne da radi, na Bubanj potoku će moći da se gradi denivelisana petlja na kojoj će se ukrštati obilaznica oko Beograda i autoputa E-75. Ne zna se tačno kada će ti radovi početi. Ako se obistine najave iz „Ikee“, na placu nedaleko od buduće saobraćajne petlje na „Bubanj potoku“ do leta 2017. nići će dugo najavljivana prva robna kuća u Srbiji ovog švedskog proizvođača nameštaja. Na toj lokaciji „Strabag“ trenutno izvodi pripremne radove.

- Dinamika gradnje zavisi od stanja na terenu, kao i vremenskih prilika. „Ikea“ će u izgradnju robne kuće investirati 70 miliona evra. Taj objekat imaće više od 30.000 kvadrata i zaposliće 300 ljudi – naveo je Vladislav Lalić, regionalni direktor „Ikee“ za razvoj u jugoistočnoj Evropi. Ova kompanija na Bubanj potoku je kupila više zemlje nego što je potrebno za izgradnju robne kuće i nije isključeno da će uložiti još 70 do 80 miliona evra u izgradnju šoping centra. - Ukoliko ovaj projekat bude realizovan, taj šoping centar bi se prostirao na 40.000 do 50.000 kvadrata i zaposlio bi oko 600 ljudi.

Sklapanje kockica trajalo deceniju

Otvaranje ne jedne, nego nekoliko „Ikeinih“ robnih kuća u Srbiji tema je koja se spominje već desetak godina. Ovu veliku investiciju najavljivalo je nekoliko srpskih premijera, ali kockice su se teško sklapale. Određivanje zemljišta na kome će biti građena, nedostatak urbanističkih planova, sporo izdavanje dozvola samo su neki od problema koji su kočili ovu investiciju.

Lična karta kompleksa:

  • 23 saobraćajne trake
  • 17 traka za naplatu
  • 9 traka za preuzimanje kartica
  • 75 parking mesta za putnička vozila
  • 17 parking mesta za havarisana vozila
  • 70 kamera – 50 za nadziranje saobraćajnog platoa, a 20 u bazi za održavanje puteva
  • 4 stepeništa i jedan lift spajaće pasarelu i saobraćajnicu
 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;