Još samo deset odsto ugovorenih radova deli neimare na „Prokopu“ od presecanja crvene vrpce predviđene za 27. januar 2016! Posle tačno godinu dana, izvođači mogu da budu ponosni što napreduju bez kašnjenja i što su u skladu sa planiranom dinamikom radove doveli do završnice. Ugovoreni rok za odlazak sa gradilišta je 26. januar, a otvaranje je planirano 24 sata kasnije, na Svetog Savu.
Ilustracija (ww.pixabay.com)
Posla je na železničkoj stanici Beograd-centar u proteklih dvanaest meseci bilo napretek, jer je projekat rekonstrukcije obuhvatio radove na kolosecima, signalno- sigurnosnom sistemu, peronima i pothodnicima, ali i građevinsko-zanatske radove.
- U ovoj fazi treba da budu završeni svi radovi ispod „ploče na koti 105“ kojim se obezbeđuju uslovi za saobraćaj vozova, kao i prijem i otpremu putnika – objašnjavaju u preduzeću „Beogradčvor“. - Do sada, obim realizacije posla iznosi oko 90 odsto od ugovorenog obima radova.
Završena je rekonstrukcija staničnih koloseka sa kojom je uporedo urađena i kontaktna mreža za elektronapajanje, kao i postavljanje stubnih trafostanica za napajanje raznih uređaja sa kontaktne mreže. A kad saobraćaj krene, kompozicije će se protezati na osam koloseka.
Signalno-sigurnosni sistem, koji je od ključnog značaja za upravljanje železničkim saobraćajem, naročito na području stanice, potpuno je obnovljen. Zamenjena je kompletna oprema i kablovi postojećeg sistema sa relejnim uređajem savremenim sistemom sa elektronskom postavnicom. I prateća unutrašnja oprema, postavne sprave na skretnicama, svetlosni signali i drugi uređaji su povezani i već su u toku funkcionalne probe sistema koje će trajati do sredine decembra.
Na peronima razglas, kamere, displeji, sve svetli, signalizira, obaveštava. Moleri su spustili četke i valjke, keramičari u pothodniku još uklapaju pločice. I sat je okačen o plafon i već meri vreme do isteka roka za završetak rekonstrukcije.
Veliki projekat i u Zemunu
Posebno značajan segment investicije u Beogradski železnički čvor je projektovanje i izgradnja Tehničko-putničke stanice Zemun, namenjene za tehničko održavanje i čišćenje vagona i elektromotornih vozova, koja se trenutno obavlja u halama i depoima na prostoru stare stanice u Savskom amfiteatru. Dinamiku realizacije ovog projekta potrebno je uskladiti sa realizacijom stanice Beograd-centar.