Saglasnost Ministarstva saobraćaja za angažovanje na auto-putu do sada su dobili „Geo Max“, „Inter projekt“ i „Entasis“, „Institut sigurnost“, „Geoprojekt“, „Hidrocop“, „Gratom“, „Beton Montenegro“, „Bemax“, „Montenegropetrol“, „Cijevna komerc“, „Čelebić“, „Toškovići“, „Indel inženjering“, „Civil enginer“ i „Medix“ iz Podgorice, „Ramel“, „Exploring“ i „Ening“ iz Nikšića, „Jawel“ iz Danilovgrada i „Geotehna“ iz Bijeloga Polja.
Iz Ministarstva kažu da je podizvođačima do sada dodeljeno oko 15 odsto ukupne ugovorene vrednosti radova, prenela je RTCG.
- U toku je pregovaranje i zaključivanje novih ugovora – najavili su iz tog vladinog resora.
„Kineska korporacija za izgradnju puteva i mostova“ (CRBC) je pored podizvođača, angažovala i druga domaća preduzeća.
- Zakonom o auto-putu definisana je primena principa segmentacije na nivou idejnih i glavnih projekata za pojedine deonice, delove i objekte koji predstavljaju jednu građevinsku i funkcionalnu celinu i principa faznosti u izradi idejnih i glavnih projekata. Na izvođaču radova je da definiše broj glavnih projekata koje će raditi – naveli su iz Ministarstva.
Podseća se da su radovi počeli 11. maja ove godine.
- Od tada počinje da teče ugovorom definisani rok od 48 meseci za realizaciju projekta. Kod dela javnosti postoji nerazumevanje jer se pod radovima podrazumeva izrada glavnog projekta, izvodenje pripremnih radova i na kraju glavnih radova na samoj deonici auto-puta – precizirali su iz Ministarstva.
Izvođač radova trenutno, kako se dodaje, priprema glavni projekat i izvodi pripremne radova. A dinamiku radova sam određuje u skladu sa svojim programom radova.