Petlja „Batajnica”, najveća na obilaznici oko Beograda, završena je u ugovorenom roku. Za to su se pobrinuli radnici domaćih firmi, „Planuma” i „Ratka Mitrovića-Niskogradnje”. Na ovom kapitalnom objektu su u saobraćaj puštena i dva poslednja isključenja za Zemun, iz pravca Novog Sada i Dobanovaca. Time je petlja „Batajnica” kompletno u funkciji, jer su ostvarene sve planirane veze sa novosadskim i zagrebačkim auto-putem.
- Ova petlja je prvi ulaz u Beograd sa severa i sada od Horgoša do Dobanovaca imamo auto-put u punom profilu – kaže za „Novosti” Ratomir Todorović, generalni direktor „Planuma”. - Radovi, koje smo izveli u roku od tri godine vredni su 4,3 milijarde dinara. Petlja ima četiri kilometra auto-puta i devet kilometara pristupnih saobraćajnica. Ukupno ima osam mostovskih konstrukcija dužine oko dva kilometra.
Kako navodi Todorović, u ovaj kapitalni objekat ugrađeno je devet kilometara šipova, ima 150 stubova, a konstrukciju čini 40.000 kubika armiranog i prednapregnutog betona. Takođe, ugrađeno je i 200.000 kubika peska, 40.000 kubika tucanika, kao i oko 40.000 tona asfalta... Osim što obezbeđuje pun profil auto-puta, petlja omogućava ulaze i silaze ka Zemunu, novom Pupinovom mostu... Prema rečima Draška Mišulića, iz firme „Euro gardi grup”, koja je obavljala nadzor, radovi su izvedeni kvalitetno u potpunosti u skladu sa projektom.
Inače, ovaj konzorcijum domaćih firmi trenutno izvodi i radove na delu obilaznice od Dobanovaca do Ostružnice. Tu se u dužini od oko deset kilometara gradi druga traka. Tako će za mesec i po dana, kada po planu treba da se završi posao, i taj deo obilaznog puta oko prestonice imati pun profil autoputa. Radovi na tom delu vredni su oko 1,3 milijarde dinara.
Tender za most
„Putevi Srbije” raspisali su tender za izgradnju leve strane mostovske konstrukcije preko Save na obilaznici oko Beograda. To će na mostu na Savi zapravo biti leva traka autoputa. Zainteresovane kompanije imaju rok do 25. avgusta da dostave ponude, a početak gradnje planiran je za jesen.