INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Šest traka za bolji život

22.06.2015. | Vlada Ilić | Novosti

Svakog dana oko 1.530 građevinaca odlazi na trasu budućeg auto-puta između čačanske Preljine i Ljiga. Tamo gde su nekada bile prostrane njive, pašnjaci, reke, brda... Sada se već prepoznaju trake širokog puta, koji će, nadaju se Čačani i Gornjomilanovčani, već krajem naredne godine doneti bolji život.

Na deonici dugačkoj 40 kilometara, prvi i drugi sloj asfalta postavljen je u levoj traci na oko 24, a u desnoj na skoro 25 kilometara. Asfaltirano je i nepunih 10 kilometara lokalnih puteva.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Samo pre godinu dana sve je izgledalo drugačije. Svi smo bili skeptični, verovali smo da će od auto-puta ostati samo zamisao. Ali, ovi radnici ne odustaju. Rade dan i noć, i već sada se vide obrisi auto-puta. Alal im vera kada uspeše da onim grdosijama od mašina prođu kroz brdo, da sagrade ovolike mostove – priča Milisav Senić iz Brđana, sela kroz koje tik uz domaćinstva prolazi trasa ove saobraćajnice.

Između Ljiga i Preljine ukupno će biti 66 mostova, a do sada je završeno 55, dok je izvršenje radova na preostalih 11 od 20 do 90 procenata. U JP „Koridori Srbije“ kažu da će svi mostovi biti izgrađeni u ovoj godini.

Projektom je predviđeno pet tunela na ovoj trasi, a u dva – „Brđani“ (450 metara) i „Šarani“ (885 metara) već su probijene obe cevi. U tunelu „Savinac“, čija je dužina 270 metara, leva tunelska cev iskopana je do 226, a desna do 134 metra. Iako je planirana izgradnja tunela „Golubac“ (125 metara) trenutno se, kako saznajemo, razmatra varijanta da se tunel, ipak, ne radi, i u toku je za tu ideju izrada projekta. Na petom tunelu – „Veliki Kik“ (200 metara) započeti su radovi na izradi prvog reda šipova prema izmeni projekta usled sanacije klizišta.

- Glavni izvođač radova je firma „Azvirt“ iz Azerbejdžana, a očekivani rok završetka svih radova na trasi od Ljiga do Preljine je 25. avgust 2016. godine. Ovaj deo auto-puta projektovan je kao brdsko-dolinska varijanta i na ovoj deonici predviđena je izgradnja dve petlje, u Takovu i Preljini, kao i tri odmorišta – ispričala je Sanja Stavrić iz „Koridora“. - Vrednost radova je 308 miliona evra.

Radnici, od kojih je većina iz Srbije, kažu nam da se raduju svakom novom metru asfalta.

Žitelji okolnih mesta, kroz koja prolazi ova saobraćajnica, više puta su se žalili na uništene lokalne puteve kojima danonoćno tutnje veliki kamioni, mašine... Na blato i prašinu... Pretili su i blokadama, ali se uglavnom sve brzo rešava dogovorom sa izvođačima.

- Problemi sa meštanima su lokalnog karaktera, javljaju se od samog početka radova. Ipak, svakodnevno se rešavaju – kažu u „Koridorima“. - Bilo je problema oko pristupa parcelama i objektima, zbog prekinutih neucrtanih i neregistrovanih lokalnih vodovoda, kao i oko oštećenja lokalnih puteva, koji se redovno popravljaju i održavaju. Po završetku radova ovi putevi će od strane izvođača biti vraćeni u prvobitno stanje.

Čačani, ali i Požežani, nadaju se da će se u skorije vreme nastaviti i izgradnja auto-puta prema Požegi i dalje ka Crnoj Gori. U toku pregovori Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i potencijalnih koncesionara za dalji nastavak izgradnje ove važne saobraćajnice.

Hrast će biti uklonjen

Hrast star više od 600 godina, koji se nalazi na trasi auto-puta nedaleko od Savinca, zbog čijeg su najavljenog uklanjanja protestovala mnoga udruženja, ali i brojni građani i istaknute ličnosti, po svemu sudeći biće – posečen.

Naime, izvođač radova dobio je nalog da radove u zoni starog hrasta nastavi prema projektu i dinamici izvođenja radova, što znači da neće biti izmeštanja trase radi obilaženja drveta.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;