INFONET-468X60-BANNER

Vojvode Stepe juri poslednji rok

12.05.2015. | Beobuild

Rekonstrukcija jedne od najvažnijih voždovačkih ulica doživela je nekoliko negativnih obrta tokom obnove, ali teku intenzivni radovi kako bi se zatvorili vrlo tesni krajnji rokovi. Nakon probijanja inicijalnih rokova još na samom početku rekonstrukcije, kako bi se sustigli krajnji rokovi potpuno se odustalo od najavljenih međurokova.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Međufaze zamišljene da olakšaju funkcionisanje saobraćaja kroz sukcesivno otvaranje delova ulice predstavljaju jedan od važnih elemenata ovako velikih rekonstrukcija, pogotovo kad se radi o prometnim gradskim saobraćajnicama. Ispostavilo se da najavljene međufaze uopste nisu deo ovog projekta, pa se postavlja pitanje zašto su uopšte najavljivani međurokovi ako oni ne postoje u ugovoru.

Ispaštali su i građani i lokalni biznis, a do danas još uvek nije otvorena ni jedna rekonstruisana deonica, iako su delovi blokirani skoro godinu dana. Sva sreća pa se rekonstrukcija ove 4 kilometara duge gradske saobraćajnice privodi kraju, a poslednji rok za završetak svih radova i otvaranje rekonstruisane ulice je 11. jul. I dalje nema nikakvih najava da bi neka od završenih deonica mogla biti otvorena pre konačnog roka.

Radovi na gornjim deonicama oko Trošarine najdalje su odmakli. Preostali su jedino radovi na tramvajskim bašticama od Trošarine do Banjice. U okviru cele ove deonice završena je betonska podloga, dok je okretnica tramvaja na Banjici dobila još jedan tramvajski kolosek koji će omogućiti bolje i sigurnije funkcionisanje. Na većem delu trase od okretnice na Banjici do Trošarine ugrađene su nove šine, između kojih se sada postavlja liveni asfalt. Raskrsnica i sve pešačke staze u okviru Trošarine su završene, ostaje da se kompletiraju i pešačke staze ka Banjici.

Sledeća deonica od Trošarine do Saobraćajnog fakulteta prva je ušla u rekonstrukciju još u julu prošle godine, što znači da je pod rekonstrukcijom skoro godinu dana. Iako je većina radova završena, i dalje ostaje da se završi tehnička okretnica tramvaja na Trošarini. Na ovoj deonici završeni su svi radovi na kolovozu i trotoarima, opremaju se stajališta javnog prevoza, a trenutno se završava postavljanje guma za apsorbciju vibracija na tramvajskim šinama. Napravljen je jedinstven kolovoz za motorna i šinska vozila, koji će biti podeljen horizontalnom signalizacijom. Na celoj deonici postavljen je habajući sloj asfalta, dok je završni sloj na tramvajskim bašticama urađen livenim asfaltom.

I deonica od Saobraćajnog fakulteta do Vera je takođe na dobrom nivou izvedenosti, samo nekoliko koraka iza prethodne deonice. Međutim, kako se od objekta Vero približavamo Autokomandi nivo izvedenih radova je sve niži. Veći deo deonice dobio je pešačke staze, dok se na ostatku trase prema soliterima radi podloga kolovoza. Najmanje izveden deo je između ulica Pukovnika Purića i Triše Kaclerovića gde se još uvek izvode radovi na podzemnim inistalacijama i trupu saobraćajnice.

Ipak trenutno najvažniji i najintenzivniji deo gradilišta je svakako rekonstrukcija kružnog toka na Autokomandi. U novoj regulaciji ove raskrsnice, tramvaji će se kretati sredinom kružnog toka, a ovo čvorište i dalje će imati funkciju tramvajske okretnice. Tako će tramvajska mreža u ovom delu biti znatno pouzdanija u izvanrednim situacijama, ukoliko dođe do iskakanja ili zagušenja na ostatku trase. Danas je na Autokomandi otvorena po jedna traka za svaki pravac na strani kružnog toka iz pravca Slavije. Ta strana Autokomande je inače u dobrom delu završena, ostaju samo završni slojevi livenog asfalta unutar tramvajskih baštica. Sada preostaje teži deo rekonstrukcije kružnog toka i povezivanje pruge sa novoizgrađenim tramvajskim koridorom u Vojvode Stepe, koji sada ide sredinom ulice.

Rok za završetak rekonstrukcije Autokomande je za mesec dana ili 11. juna, dok za celokupnu rekonstrukciju i dalje stoji ranije postavljen rok 11. jula. Postizanje krajnjih rokova je fizički moguće uz dodatan napor izvođaca, ali je to sada mala uteha za stanovnike ove ulice. Na projektu koji traje godinu dana, od malog je značaja da li će konačni rok biti probijen nedelju dana ili dve, pogotovo kada operativno važni međurokovi uopšte ne postoje. Ipak svi nestrpljivo očekuju normalizaciju saobraćaja i nadaju se da neće biti daljeg prolongiranja.

 

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;