INFONET-468X60-BANNER

Srpske železnice – jedan od prioriteta vlade

16.04.2015. | Tanjug

Obnova srpskih železnica jedan je od prioriteta aktuelne vlade, a cilj joj je da poveća kvalitet i kvantitet saobraćaja i usluga u teretnom i putničkom saobraćaju, zajedno sa povećanjem efikasnosti na svim nivoima, izjavila je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

- Kada smo preuzeli Ministarstvo, zatekli smo situaciju da najveći broj projekata kasni i da se već odobreni krediti za železnicu ne koriste. Zato je prvi zadatak bio da otkočimo kredite, kao što su ruski ili kuvajtski, i da omogućimo da se ubrza realizacija projekata – rekla je Mihajlović u intervjuu za magazin „SEE Perspektiv“ (Perspective).

Drugi zadatak, kako je navela, bilo je pokretanje reformi u „Železnicama Srbije“, kako bi to preduzeće počelo posluje efikasnije i bilo sposobnije da sprovede velike infrastrukturne projekte za koje je zaduženo.

Mihajlović je ukazala da se trenutno realizuje ili je u fazi pripreme za realizaciju u železnici osam projekata.

- Posle 40 godina, konačno će biti završen „Prokop“, koji se finansira iz kuvajtskog kredita, a završetak radova planiran je za januar 2016. – istakla je ona.

Podsetila je na to da su ponovo pokrenuti radovi na Žeželjevom mostu, koji je važan ne samo za Novi Sad, već za celu Srbiju, i biće važan deo projekta izgradnje pruge Beograd-Budimpešta, za koji je u toku izrada studije izvodljivosti, koja će biti završena u aprilu, a početak radova planiran je do kraja ove godine.

- Pomoću ruskog kredita se gradi drugi kolosek pruge Beograd Centar-Pančevo Glavna, vrednosti oko 90 miliona dolara i taj projekat odlično napreduje. Ruski kredit namenjen je i za rekonstrukciju šest deonica na Koridoru 10, ukupne vrednosti oko 89 miliona dolara, kao i za rekonstrukciju i modernizaciju deonice Stara Pazova-Novi Sad, procenjene vrednosti oko 450 miliona dolara – rekla je ministarka.

Taj zajam takođe obuhvata rekonstrukciju i modernizaciju pruge Beograd-Vrbnica (Bar), ukupne procenjene vrednosti oko 200 miliona dolara i nabavku dizel motornih vozova, vrednosti oko 100 miliona dolara, dodala je Mihajlović.

„Evropska banka za obnovu i razvoj“ (EBRD) sa 100 miliona evra finansira projekat Koridor 10 koji, između ostalog, obuvhata isporuku novog materijala za rehabilitaciju šest deonica pruge i nove mehanizacije za održavanje, kao i nabavku 15 novih višesistemskih lokomotiva. EBRD je takođe odobrila dodatnih 95 miliona dolara za rehabilitaciju pruga.

Kreditom „Evropske investicione banke“ (EIB) od 80 miliona evra finansiraju se rekonstrukcija i modernizacija deonice Batajnica-Golubinci i rekonstrukcija deonice Gilje-Ćuprija-Paraćin, koja ukljucuje izgradnju mosta preko Velike Morave.

U završnoj fazi su pregovori oko potpisivanja ugovora za rekonstrukciju i modernizaciju pruge Niš-Dimitrovgrad, vrednosti oko 55 miliona evra.

Ministarka je navela i da je spreman tripartitni memorandum o razumevanju sa Slovenijom i Hrvatskom, koji će unaprediti razvoj projekata i železničkog saobraćaja u regionu.

- Jedna od aktivnosti ove vlade je da, u saradnji sa partnerima iz regiona, stvori preduslov za povećanje obima prevoza robe železnicom. To ćemo uraditi pomoću pojednostavljenja procedura, koje će omogućiti kraće zadržavanje na graničnim prelazima – poručila je Mihajlović u intervjuu magazinu „SEE Perspektiv“.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;