Kada je 7. aprila ove godine Javno preduzeće „Putevi Srbije“ prihvatilo najpovoljniju zajedničku ponudu beogradskog „DB Inženjering“ d.o.o., „MHM-projekt“ Novi Sad i „AB&CO Geosystems“ Novi Sad za izradu projekta mosta na Dunavu kod Bačke Palanke i Neština, i veliki pesimisti u tom delu Bačke i Srema shvatili su da nova ćuprija preko Velike reke za nekoliko godina može biti realnost njihovog života.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Na sajtu „Puteva Srbije“ stoji da je prihvaćena „ekonomski najprihvatljivija ponuda“, s obzirom na to da je po raspisanoj javnoj nabavci na sajtu objavljeno da cena ukupne javne nabavke s PDV ne može preći 50 miliona dinara. Prihvaćena cena, odnosno najniža ponuda, iznosila je 19.799.000 dinara, a najskuplja (nije prihvaćena) je zajednička ponuda grupe ponuđača „Saobraćajni institut CIP“ d.o.o. iz Beograda i „Geomehanika“ d.o.o. Beograd s ukupnom cenom od 34.980.000 dinara, a s PDV-om – 41.976.000 dinara.
- Idejno rešenje je gotovo, sada se radi na idejnom projektu koji su JP „Putevi Srbije“ već platili i on je u završnoj fazi izrade – kaže za „Dnevnik“ direktor „Direkcije za izgradnju opštine Bačka Palanka“, Đorđe Vujičić. - Sledi izrada glavnog projekta, koji će tretirati sam most u najsitnije detalje, počev od svakog šrafa, pa sve do lociranja nosećih šipova kompletne konstrukcije. Da bi i laicima bilo jasnije, idejni projekat defeniše koridore, dužinu, širinu mosta, kakav će biti, betonski ili čelični... Čim idejni projekat bude gotov, a rok je 150 dana, mogu početi pripremni radovi na izgradnji mosta, kao što se radio most Zemun-Borča, što znači da izrada glavnog projekta i izgradnja mogu ići paralalno. Sve govori da je izrada idejnog projekta, uključujući i sve prilazne saobraćajnice, od velike važnosti za ceo projekat izgradnje mosta preko Dunava kod Bačke Palanke i Neština.
Nadležni u Bačkoj Palanci kažu da njih posebno interesuju (a to je delom i njihov deo obaveza) pristupni putevi mostu s bačke strane od raskrsnice prema Novom Sadu, odnosno četvrti krak koji će voditi ka novom mostu, a projekti moraju biti gotovi do septembra ove godine.
- U međuvremenu, na Dunavu su rađene bušotine za šipove, odnosno ispitivana je podloga, a sve to mora da se uradi detaljno u centimetar i stalno se mora voditi računa o trasi plovnog puta na Dunavu – ističe Vujičić. - Nedavno smo imali razgovore s predstavnicima šidske opštine, pošto deo puta sa sremske strane mosta vodi preko njene teritorije, i JP „Putevi Srbije“ i sigurno je da bi se do sada mnogo više uradilo da ta sremska opština, a posebno „Putevi Srbije“, nisu bili fizički i finansijski opterećeni saniranjem šteta i troškovima odbrane od poplava u maju prošle godine. U toku je komasacija, odnosno eksproprijacija zemljišta na već trasiranom putu Neštin-Vizić, gde most treba da izađe sa sremske strane, a svi putevi prema mostu i posle mosta prekategorisani su u državne. Komasacija u Katastarskoj opštini Vizić, gde treba da ide trasa državnog puta s mosta iz pravca Neština, u toku je i to rade nadležne službe naše opštine, a malo nas usporava činjenica da je reč o eksproprijaciji gotovo 200 parcela koje treba u javnom interesu oduzeti od vlasnika i pravično ih obeštetiti.
Palanačka ćuprija biće dugačka 1,6 kilometara
Kada je JP „Putevi Srbije“ raspisalo javnu nabavku za izradu idejnog rešenja projekta mosta na Dunavu kod Bačke Palanke i Neština, rečeno je da je ukupna dužina komunikacija, odnosno pristupnih puteva i samog mosta, 3,6 milometara, a da je predviđena dužina same ćuprije oko 1,6 kilometar. Novi most biće najuzvodniji u toku Dunava kroz Srbiju jer će biti „usidren“ samo nekoliko kilometara nizvodno od postojećeg, koji povezuje Palanku i Ilok u Hrvatskoj, i spojiće dve srpske obale, odnosno Bačku i Srem. Na taj način, posebno ističu saobraćajni eksperti, znatno će se smanjiti troškovi transporta robe i ljudi iz Bačke ka Sremu, zapadnoj Srbiji, BiH, jer će novi most voditi od Neština preko Erdevika do graničnog prelaza Sremska Rača ka BiH.