BAU2025-468X60-BANNER

Kinezi snimili teren za izgradnju tunela

01.10.2009. | Nebojaša Radišić | Blic

Inženjeri kineske državne kompanije „Mostovi i putevi“ boravili su u Kragujevcu i sa sobom poneli svu potrebnu dokumentaciju i projekte za izgradnju Južne obilaznice, koja treba da bude gotova do kraja 2011. godine, što je precizirano državnim ugovorom sa „Fijatom“. Projekat je vredan 25 miliona evra, a kreditiraće ga kineska banka na osnovu međudržavnog strateškog ugovora.

Kako je za „Blic“ izjavio zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković, velika građevinska kompanija iz Kine će najverovatnije dobiti posao Južne zaobilaznice, čiji je glavni deo tunel, koji treba da se proteže ispod gradskih naselja Bresnica i Pivara, i doseže čak do sela Beloševac.

- Posao izgradnje južne obilaznice je započet pre 15 godina, ali nije odmakao od gradnje velikog nadvožnjaka, koji dolazi do Bresnice. Zahvaljujući ekspanziji gradske ekonomije, i pre svega ugovoru sa italijanskom kompanijom „Fijat“, posao će biti nastavljen. Početak radova je planiran za rano proleće naredne godine, a Kinezi su već obišli i prazan prostor na Metinom brdu, gde planiraju da smeste bungalove za svoje radnike i svu građevinsku operativu. Bitno je i to što će radovi u Kragujevcu ići uporedo sa gradnjom mosta u Beogradu, tako da će velike kompanije iz Kine imati manje troškove - kaže Nebojša Zdravković.

Tunel koji će ulaz u grad sa strane autoputa spojiti direktno sa južnom kapijom fabrike automobila, biće dug 1,5 kilometara, a pored njega će biti izgrađene i petlje u Beloševcu, most preko reke Ždraljice kao saobraćajna veza sa industrijskom zonom u Kormanskom polju, u kojoj će raditi 14 fabrika iz Italije koje prave komponente i delove za „Fijat“.

Da su Kinezi najozbiljniji kandidati za gradnju strateške saobraćajnice za Kragujevac i Srbiju, pokazuje i to što je njihova „Eksportna banka“ raspoložena da, kako saznaje „Blic“ iz pouzdanih izvora, sve radove kreditira uz grejs period od pet godina, sa rokom otplate od 15 godina i kamatom na godišnjem nivou koja neće biti veća od 1,5 odsto.

Do sada je italijanska kompanija za proizvodnju automobila u Kragujevac uložila više od pet miliona evra i taj novac je utrošen za otpremnine radnicima koji su bili višak i za raščišćavanje fabrike. Tokom narednih mesec dana „Fijat“ je najavio nova ulaganja, od 100 miliona evra, posle kojih će postati apsolutni vlasnik sadašnje fabrike „Fijat automobili Srbija“.

Saobraćajnica koja će fabriku automobila direktno povezati kroz tunel, sa Kormanskim poljem i autoputem, važna je za „Fijat“ pre svega zato što će ona biti „ulazni put“ za sve delove i komponente od kojih se proizvode vozila. Ceo projekat je posebno bitan kada se zna da je „Fijat“ već najavio proizvodnju najmodernijeg modela svog automobila, koja treba da započne 2011. godine, baš u Kragujevcu.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;