Iz JP „Autoceste FBiH“ potvrđeno je da u junu očekuju početak izgradnje novih 11 kilometara auto-puta na poddeonici Počitelj-Međugorje, za čiju su izgradnju zainteresovane svetske kompanije.
Na toj poddeonici biće izgrađen najduži most na Koridoru Vc, dug 945 metara i maksimalne visine 100 metara, s monolitnim stubovima te rasponskom konstrukcijom među stubovima od 147 metara, a sredstva za izgradnju poddeonice od 100 miliona evra obezbedila je „Evropska investiciona banka“ (EIB).
Ilustracija (www.pixabay.com)
Takođe, biće građeno novih deset kilometara auto-puta na deonici Zenica sever-Zenica jug. Radovi na prvoj poddeonici počeli su u oktobru 2014. godine, dok se u maju ove godine očekuje početak radova na drugoj, a posao izgradnje zeničke obilaznice pripao je kompanijama „Hering“ d.d. Široki Brijeg i „Divel“ d.o.o. Sarajevo.
Iz JP „Autoceste FBiH“ navode da se nastavlja izgradnja severne deonice Svilaj-Odžak, a radovi će biti podeljeni u dve faze jer nije završena eksproprijacija zemljišta za izgradnju graničnog prijelaza Svilaj (u nadležnosti „Uprave za indirektno oporezivanje“), kao ni izgradnja mosta Svilaj na reci Savi (u nadležnosti Republike Hrvatske i Vijeća ministara BiH).
Dodaju da je prvi put u BiH ponuđen model koncesije i to za deonicu Žepče-Doboj jug, po principu „dizajniraj-finansiraj-izgradi-upravljaj i vrati naručiocu“, a na rok od 25 godina. Osim toga, na deonicama Međugorje-Bijača i Sarajevo zapad-Tarčin, koje su puštene u promet prošle godine, biće građeni prateći uslužni objekti da bi putnicima bio osiguran puni komfor.
Na dvostranim odmorištima Kravice i Lepenica, s obe strane saobraćajnice, „Holdina“ d.o.o. Sarajevo će u roku od 11 meseci izgraditi benzinske pumpe s trgovinom, caffe barom i restoranom. Korisnicima će usluge biti pružane 24 sata dnevno, a investicija je vredna 12 mil KM.
Analizom Idejnog projekta na Koridoru Vc trasa auto-puta Konjic-Mostar sever utvrđeno je da je navedena trasa predložena „vrlo ležerno“ bez pokušaja iznalaženja najpovoljnijeg tehničko-ekonomskog rešenja za investitora, odnosno Bosnu i Hercegovinu, stoga je JP „Autoceste FBiH“ predložilo Vladi i Parlamentu FBiH optimizaciju trase.
Iz tog preduzeća objašnjavaju da bi optimizacija podrazumevala skraćenje trase za 18 kilometara čime bi bila ostvarena ušteda od 309 miliona evra.
Ističu da po postojećem Idejnom projektu izgradnja trase Konjic-Mostar sever košta 930 miliona evra, što po finansijskim analizama nije privlačno nijednoj međunarodnoj finansijskoj instituciji, a da bi optimizacijom trase petlja Jablanica bila udaljena svega sedam kilometara od lokacije predviđene prvobitnim idejnim projektom.