Radovi na železničkoj stanici „Prokop“, ako je verovati nadležnima, biće završeni u predviđenom roku – do 26. januara 2016. godine. Oko 90 radnika svakodnevno je angažovano na gradilištu, a radi se na nekoliko perona i koloseka istovremeno.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Do potpune funkcionalnosti i završetka nove železničke stanice „Beograd centar“ ostalo je još mnogo posla, čija je vrednost, kako se procenjuje, veća od 100 miliona evra. To je i jedan od razloga što su radovi podeljeni u dve faze.
Prva obuhvata izgradnju novih i rekonstrukciju postojećih koloseka, završne i zanatske radove na pothodnicima i peronima, izradu i montažu informativnog sistema, sanaciju hidroizolacije, kontaktnu mrežu, četiri trafostanice, elektroenergetske i telekomunikacione instalacije, dispečerske uređaje...
- Trenutno se radi na izgradnji armiranobetonske instalacione galerije u prvom peronu, konstrukcije drugog perona koja podrazumeva peronske zidove, instalaciji kišne kanalizacije, kao i rekonstrukciji sedmog i osmog koloseka – kaže za „Novosti“ Nenad Stanisavljević, direktor Medija centra „Železnica Srbije“. - Takođe, u toku su i pripremni radovi za postavljanje hidroizolacije na koti 105, kao i nabavka šina i kablova za signalno-sigurnosne uređaje.
Iako će koloseci i peroni biti završeni u ovoj fazi, stanica će imati samo najosnovnije funkcije. Tek druga etapa uključuje izgradnju stanične zgrade, saobraćajnog i putničkog prilaza sa auto-puta E75 i prateće infrastrukture.
Vrednost ove faze radova na stanici „Prokop“ je 25,8 miliona evra, a finansiraju se kreditom „Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj“. Radove izvodi konzorcijum firmi „Energoprojekt-Opreme“, u kojem su i „Energoprojekt-Niskogradnja“, „Energoprojekt-Visokogradnja“, ZGOP i AŽD.
Izgradnja stanice „Prokop“ počela je 1977. godine. Do devedesetih, kada su izvođeni poslednji betonski radovi na ovom kapitalnom projektu, obavljen je najveći deo posla u građevinskom i u finansijskom pogledu. Vrednost do sada realizovanih radova prelazi milijardu evra.