„Energoprojekt“ će 3. decembra započeti radove kojima će biti nastavljena gradnja železničke stanici Beograd centar „Prokop“, najavila je ta kompanija. Radovi će trajati 420 dana od uvođenja izvođača u posao, a ugovorena cena radova bez PDV-a je 25,77 miliona evra.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Do sada je Prokop, odnosno buduća železnička stanica „Beograd centar“ bila u funkciji Beovoza. Prema ugovoru, koji su 30. jula ove gopdine potpisale „Železnice Srbije“ i konzorcijum na čelu sa „Energoprojektom“, biće rekonstruisani i prošireni postojeći kapaciteti za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u stanici „Beograd centar“. Na taj način će, pored Beovoza, biti moguć i međugradski i regionalni saobraćaj.
Sve izmene će se videti na peronima i kolosecima, u pothodnicima, galerijama i u postojećoj zgradi „Postavnici“, odakle se upravlja saobraćajem u samoj stanici, koja će takođe biti rekonstruisana. Tek prošle godine otvorila se mogućnost za nastavak radova iz sredstava kuvajtskog kredita.
„Energoprojekt“ je na tender nastupio u konzorcijumu sa tri partnera izvan sistema „Energoprojekta“ a to su – Privredno društo za građenje, remont i održavanje pruga ZGOP iz Novog Sada, ATM BG za radove na kontaktnoj mreži i AŽD Prag za signalno sigurnosne sisteme. Ugovor je potpisan krajem jula, a na snagu je stupio kada su „Železnice Srbije“ kao investitor uplatile avans.
„Energoprojekt“ je najveća srpska građevinska firma i od 1951, kada je osnovan, razvio se u složen poslovni sistem sa aktivnostima u Srbiji i više od 70 zemalja sveta. „Energoprojekt“ je na „Prokopu“ prisutan od 1996. godine, kada je potpisan Generalni ugovor za izvođenje radova konstrukcije do kote 105 u železničkoj stanici „Beograd centar“ sa Beogradskim železničkim čvorom, „Železnicama Srbije“, Gradom Beogradom i Republikom Srbijom.
Po tom ugovoru i nizu pripadajućih aneksa do sada su izgrađena četri koloseka (9-i, 10-i, 5-i i 6-i) i završeno je delimičnoo opremanje četiri perona (od 3 do 6), te omogućen prijem i otprema putnika Beovoza. Zbog nedostatka finansijskih sredstava, posle izgradnje petog i šestog koloseka, koji su završeni 2010. godine, nastao je ozbiljniji zastoj u radovima na stanici „Prokop“, navedeno je u saopštenju.