Nedavno je otvoren most "Genova San Giorgio" koji je izgrađen za rekordnih 15 meseci na mestu starog koji se srušio pre dve godine i odneo živote ljudi. Shodno tome da je u pitanju bitna transportna veza u ovom području, požurilo sa realizacijom celokupnog projekta na kojem je radilo preko 1000 ljudi iz više od 40 kompanija.
Most "Genova San Giorgio" pušten u saobraćaj (Foto: Ph. Shunji Ishida)
Most sadrži zakrivljenu čeličnu konstrukciju sastavljenu iz velikih delova. Ti delovi su izrađivani na jednoj lokaciji, zatim odvoženi do mesta postavljanja i tamo spajani zavarivanjem. Ukupna dužina mu je 1,067m uključujući 19 raspona visine 40 metara podržanih od strane 18 armiranobetonskih stubova. Staklena pregrada od 2,5 metra štiti od pada i umanjuje udare vetra na mostu. Most ima ugrađene solarne panele koji idu duž ivice konstrukcije i proizvode dovoljno energije za pokretanje rasvete i drugih sistema. Oni treba da zadovolje 95% njegovih energetskih potreba.
Radovi na izgradnji mosta "Genova San Giorgio" (Foto: Ph. Shunji Ishida)
Iz kompanije zadužene za projektovanje Renzo Piano Building Workshop (RPBW) rečeno je da celokupan dizajn podseća na trup broda i da je to od velikog značaja. Dodali su da je postepeno smanjivanje preseka prema krajevima mosta smanjilo vizuelni uticaj nove konstrukcije, a uz to, upotreba svetle boje za oblaganje čeličnih elemenata učinila most svetlijim i uklopila ga u pejzaž.
Postavljanje elemenata za bolju bezbednost mosta (Foto: Ph. Enrico Cano)
Velika pažnja stavljena je na sigurnost i održavanje mosta. Postavljeni su specijalni prigušivači koji štite od seizmičke aktivnosti, dok se roboti koriste za čišćenje staklenih pregrada i solarnih panela, ali prate i dešavanja vezana za konstrukciju mosta. Prikupljeni podaci se dodaju podacima u sistemu senzora koji uključuju akcelerometre, brzinomere, nagibnike i detektore za pomicanje spojnica i druga potencijalna pitanja. Pratiće se sve, od debljine boje do čvrstoće spojnica i panela, u cilju obezbeđivanja što veće sigurnosti mosta.