BAU2025-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Novi most u Đenovi napajaće solarni paneli

19.08.2020. | Gradjevinarstvo.rs

Nedavno je otvoren most "Genova San Giorgio" koji je izgrađen za rekordnih 15 meseci na mestu starog koji se srušio pre dve godine i odneo živote ljudi. Shodno tome da je u pitanju bitna transportna veza u ovom području, požurilo sa realizacijom celokupnog projekta na kojem je radilo preko 1000 ljudi iz više od 40 kompanija.

Most

Most "Genova San Giorgio" pušten u saobraćaj (Foto: Ph. Shunji Ishida)

Most sadrži zakrivljenu čeličnu konstrukciju sastavljenu iz velikih delova. Ti delovi su izrađivani na jednoj lokaciji, zatim odvoženi do mesta postavljanja i tamo spajani zavarivanjem. Ukupna dužina mu je 1,067m uključujući 19 raspona visine 40 metara podržanih od strane 18 armiranobetonskih stubova. Staklena pregrada od 2,5 metra štiti od pada i umanjuje udare vetra na mostu. Most ima ugrađene solarne panele koji idu duž ivice konstrukcije i proizvode dovoljno energije za pokretanje rasvete i drugih sistema. Oni treba da zadovolje 95% njegovih energetskih potreba. 

Radovi na izgradnji mosta

Radovi na izgradnji mosta "Genova San Giorgio" (Foto: Ph. Shunji Ishida)

Iz kompanije zadužene za projektovanje Renzo Piano Building Workshop (RPBW) rečeno je da celokupan dizajn podseća na trup broda i da je to od velikog značaja. Dodali su da je postepeno smanjivanje preseka prema krajevima mosta smanjilo vizuelni uticaj nove konstrukcije, a uz to, upotreba svetle boje za oblaganje čeličnih elemenata učinila most svetlijim i uklopila ga u pejzaž.

Postavljanje elemenata za bolju bezbednost mosta

Postavljanje elemenata za bolju bezbednost mosta (Foto: Ph. Enrico Cano)

Velika pažnja stavljena je na sigurnost i održavanje mosta. Postavljeni su specijalni prigušivači koji štite od seizmičke aktivnosti, dok se roboti koriste za čišćenje staklenih pregrada i solarnih panela, ali prate i dešavanja vezana za konstrukciju mosta. Prikupljeni podaci se dodaju podacima u sistemu senzora koji uključuju akcelerometre, brzinomere, nagibnike i detektore za pomicanje spojnica i druga potencijalna pitanja. Pratiće se sve, od debljine boje do čvrstoće spojnica i panela, u cilju obezbeđivanja što veće sigurnosti mosta. 

 

Komentari: 1

mile 20.08.2020 09.22.42

Da li cemo mi ikada da napravimo takav most?

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...

;