Ovogodišnje nagrade Američkog instituta za beton dobilo je pet projekata, za svoju inovativnost u primeni tradicionalnog građevinskog materijala – betona.
Kako bi se kvalifikovali za učešće u takmičenju, projekti su morali biti procenjeni i priznati od strane Instituta ili jednog od međunarodno priznatih partnera Instituta. Svi prijavljeni projekti su potom kategorizovani prema tipu građevine – niskogradnja, visokogradnja, infrastruktura, dekorativna gradnja, reparacija i restauracija; nakon čega se pristupilo proveri svakog zasebno, od strane nezavisnog panela. Kriterijumi za ocenjivanje su uključivali arhitektonsku i inženjersku vrednost, inovativnost u korišćenju materijala, otpornost i funkcionalnost.
U kategoriji niskogradnja, prvo mesto zauzeo je projekat „MuCEM: Museum of European and Mediterranean Civilizations“, firme Rudy Ricciotti Architecture.
Obrazlažući svoju odluku, Institut je ovako opisao pobednički projekat: „Kao ikona urbanog podmlađivanja smeštena na obali luke stare 2,600 godina, u Marseju, Francuska, trospratna zgrada ’MuCEUM-a’ predstavlja prvi nacionalni muzej u Francuskoj, koji se ne nalazi u Parizu. U toku prvih 15 meseci od otvaranja, ovaj muzej je zabeležio posetu od čak 3,4 miliona ljudi, daleko više od očekivanog. Na samom kraju istorijskog pristaništa odakle su se imigranti iz svih zemalja Mediterana jednom davno iskrcali, struktura se stapa sa mineralnim i kamenim okruženjem, otkrivajući svoju kockastu strukturu obavijenu velom, povezanu sa gradom jednim uskim pešačkim mostom. Efikasni, široki izložbeni zidovi okruženi su natkrivenim šetalištem koje vodi do živopisne terase okrenute ka moru.“
U kategoriji visokogradnja, nagradu je osvojio projekat „Al Hamra Business Tower“, kompanije Skidmore, Owings and Merrill. „Kula ’Al Hamra’ je mešovite namene i sastoji se od poslovnog dela, luksuznog dela i parkinga na nekoliko spratova, sa kapacitetom od 2,000 mesta. Kula je izgrađena na površini od 10,978 metara kvadratnih,“ opisali su iz Instituta.
Pobednik u kategoriji infrastruktura za ovu godinu je projekat mosta „Cable-Stayed Foot Bridge“ u mestu Celakovice, Češka, firme KMS Architects. Američki institut za beton ga je opisao kao „pešački most koji povezuje grad na levoj obali reke Labe sa popularnim prostorom za rekreaciju, na desnoj strani. On omogućava ugodan prelazak preko reke pešacima, biciklistima i kolima hitne pomoći, težine do 3,5 tone. Izvođač radova je implementirao alternativni predlog segmentnog mosta izrađenog od betona izuzetno visokih performansi, sa čeličnim ojačanjem umesto uobičajenog kompozitnog sastava. Ovo je prvi most takve vrste u Češkoj. Dizajn i izgradnja mosta su bili zasnovani na iskustvu eksperimentalnog karaktera kada je u pitanju upotreba ovog novog materijala. Dizajn je u pojedinim delovima tradicionalan zbog ograničenog znanja o sposobnostima betona visokih performansi. Ipak, postignuta je izuzetno brza realizacija u sklapanju glavnog dela mosta – samo jedan mesec.“
Stadion „Žan Buen“ u Parizu, Francuska je, zasluženo, osvojio glavnu nagradu u kategoriji dekoracija. Dizajniran od strane firme Rudy Ricciotti Architecture, ovaj stadion, kako objašnjavaju iz Instituta je „prvobitno izgrađen 1925. godine, a već duže vreme nije bio na zadovoljavajućem nivou što se tiče kapaciteta i udobnosti, pa nije mogao odgovoriti na potrebe ragbi timova kada je u pitanju igranje i prenos nacionalnih i međunarodnih utakmica. Doneta je odluka da se kompletan stadion ponovo izgradi. Novi stadion otvoren je 2013. godine, ima tri nivoa ispod nivoa zemlje kao i dva do šest nivoa iznad. Poseduje 20,000 mesta za sedenje, gimnastičku dvoranu, podzemni parking, kancelarijski i poslovni prostor.“
Glavnu nagradu u kategoriji reparacija i restauracija osvojio je projekat „Mission Bridge Seismic Retrofit“, kompanije Associated Engineering. Kako Američki institut za beton opisuje, „most „Mission“ u gradu Abotsfordu, Kanada, je most dužine od jednog kilometra i 4 saobraćajne trake, koji seče reku Frejzer kanadske pokrajine Britanska Kolumbija, koji je za saobraćaj otvoren još 1973. godine. Most se nalazi na mestu koje je veoma podložno zemljotresima i predstavlja izuzetno bitnu vezu u saobraćajnoj mreži. Ovaj prelaz je jedan od devet glavnih prelaza koji su prioritet kada je u pitanju restauracija i reparacija sa ciljem unapređivanja u pogledu seizmičke izdržljivosti, što je podstaknuto velikim delom zemljotresom „Loma Prieta“ iz 1989. godine u San Francisku, SAD.“