Arhitekte kažu da oni često više vole da rade sa brendovima koji ne moraju obavezno biti tržišni lideri. Međutim, za izolacione proizvode i sirove građevinske materijale, kao što su staklo, cigla, beton i krovni proizvodi, biraju se vrhunski brendovi. Ovo su neki od zaključaka prvog kvartalnog istraživanja u 2013. godini Evropskog arhitektonskog barometra (European Architectural Barometer) i ispitivanju istraživačke firme Arch-Vision koje se sprovodi među 1.600 arhitekata u osam evropskih zemalja. Evropski arhitekti se mogu posmatrati kao vodeći indikator građevinskih aktivnosti.
Iako evropski arhitekti nisu baš u potpunosti orijentisani ka brendovima, oni ipak imaju neke brendove sa kojima preferiraju da rade. Posebno kada su u pitanju izolacioni proizvodi (Isover, Rockwool i Kingspan su među najpoželjnijim brendovima u različitim evropskim zemljama), kupatilski proizvodi (Grode, Ideal Standard, Roca) i eskalatori i liftovi (Kone, Otis i Schindler su među pomenutima). U skoro svih osam zemalja koje su učestvovale u istraživanju, većina arhitekata su bili u stanju da ukažu na željeni brend za ove tri kategorije.
Međutim, kada su upitani za koje grupe proizvoda obično preferiraju vrhunske brendove, dve grupe proizvoda izgleda da ujedinjuju arhitekte iz osam zemalja: sirovi građevinski materijali i izolacija. Samo Holandija i Velika Britanija pokazuju manju sklonost ka vrhunskim brendovima kada su u pitanju sirovi građevinski materijali, a Poljska kada je u pitanju izolacija (videti tabelu).
Pored sličnosti, razlike u pojedinačnim zemljama se mogu videti. Na primer, više pažnje se posvećuje izboru brenda od strane holandskih arhitekata kada su u pitanju proizvodi za završnu obradu i vertikalni transport ili automatska vrata. Takođe, 43 odsto poljskih arhitekata tvrde da koriste vrhunske brendove za završnu obradu, dok više od 50 odsto belgijskih arhitekata obično rade sa vrhunskim KGH brendovima.
Grupe proizvoda za arhitekte koji obično rade sa vrhunskim brendovima |
Od svih zemalja, jasno je da arhitekte u Belgiji, Holandiji i Španiji više koriste vrhunske brendove. Stručnjaci iz ove tri zemlje su pomenuli da koriste proverene brendove koji su vodeći u svom segmentu u proseku za Belgija=1,4, Holandija=1,5 i Španija=1,8 kategorije proizvoda. Na drugom kraju skale su njihove britanske kolege, od kojih većina njih rade sa vrhunskim brendovima samo za jednu kategoriju proizvoda.
Istraživanje pokazuje da većina arhitekata često rade sa brendovima koji ne moraju obavezno biti tržišni lideri. Manja želja za jedan određeni brend u većini kategorija građevinskih proizvoda, takođe pruža mogućnost da se manji brendovi predstave i bore za pažnju arhitekata.
Ovi i mnogi drugi rezultati i trendovi razvoja evropskog građevinskog tržišta se mogu naći u izveštajima Evropskog arhitektonskog barometra – međunarodnom istraživanju koje se sprovodi među 1.600 arhitekata u Evropi. Ova studija se sprovodi u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španiji, Velikoj Britaniji, Holandiji, Belgijoj i Poljskoj od strane firme Arch-Vision četiri puta godišnje. Pored pokazatelja prognoze za evropsko građevinsko tržište, specifična tema je istaknuta svakog kvartala. Tema prvog kvartla 2013. godine je „Omiljeni brendovi“ (Love brands). Arhitekte mogu da se koriste ne samo kao pouzdan izvor za buduće obime poslovanja građevinske industrije, već je i njihova uloga veoma važna jer oni imaju veliki uticaj na načine na koji se projekti grade i koji materijali se koriste.