Izgradnja obilaznice, najveće investicije zrenjaninske infrastrukture, morala je da bude obustavljena zbog nedostatka para. Sada je novac na vidiku, ali nastavak izgradnje koči neobavljen posao eksproprijacije. Novi put koji predviđa i izgradnju mostova izbegava gradsko jezgro i to za sva vozila – i ona iz pravca Beograda, Novog Sada, Kikinde, Srpske Crnje i Sečnja, odnosno Vršca.
Gradnja je započela pre nekoliko godina, izgrađeno je sedam kilometara druma i jedan most, a ostalo je još toliko. Obilaznicu finansira država pa je i za nastavak izgradnje postignut sporazum da vlada obezbedi novac iz budžeta, a grad da finansira eksproprijaciju zemljišta. Država je uspela da obezbedi deo novca već ove godine pa bi radovi mogli da se nastave pre planirane 2013. godine. Kada je ta mogućnost nedavno prezentovana lokalnoj samoupravi ispostavilo se da svoju obavezu, odnosno eksproprijaciju zemljišta, Zrenjanin nije ni započeo.
To tvrdi Darko Karan novi zamenik gradonačelnika koji naglašava da grad treba da otkupi zemljište od 62 vlasnika, ali posao nije obavljen ni u jednom slučaju.
– Zbog toga smo sve nadležne službe digli na noge i svakog ponedeljka do oktobra imaćemo sastanke da bismo utvrdili kakav je napredak učinjen. U oktobru bi trebalo da stignu pare za nastavak izgradnje jer nam je to obećao ministar Velimir Ilić, pošto će finansiranje pre dogovorenog roka biti obezbeđeno rebalansom republičkog budžeta i za nastavak radova ne treba čekati 2013, što je bilo predviđeno prethodnim planovima – objašnjava Karan.
Da stvar bude čudnija 10 miliona dinara za eksproprijaciju rezervisano je u gradskom budžetu, ali ona ipak nije sprovedena. Ljiljana Pecelj-Luburić, načelnik Odeljenja za poslove urbanizma kaže da su obavljene sve pripreme, da su izrađeni planovi i parcelizacija, u Direkciji za izgradnju grada tvrde da je i ovde prikupljena sva potrebna dokumentacija koja treba samo da se aktivira. U gradskom javnom pravobranilaštvu, gde ne mogu da se dobiju informacije jer je dosadašnji pravobranilac otišao, a drugi nije postavljen, nezvanično saznajemo da je ovde bilo teškoća jer eksproprijaciju obavljaju „Putevi Srbije” pošto će ova firma biti vlasnik obilaznice. Taj posao je po dogovoru pripao gradu, odnosno Javnom pravobranilaštvu koje će posao obaviti u ime „Puteva”. Zakon nalaže da se u eksproprijaciju ne može ići dok se ne obezbede sredstva. To, da je osiguran novac iz budžeta grada, trebalo je na vreme da saopšte gradski čelnici i tako daju znak da se može ići u oduzimanje zemlje. – Mi još nismo dobili nikakvu dokumentaciju niti nalog da krenemo u posao, kaže Slavica Mihaljica iz Odeljenja za imovinskopravne poslove.
– Ostaje samo formalnost, odnosno da se sve precizira ugovorom grada i „Puteva Srbije” i eksproprijacija može da počne rekao je za „Politiku” Goran Kravarušić. On je odnedavno direktor Direkcije za izgradnju i uređenje Zrenjanina.
Eksproprijacija uopšte nije lak posao, naročito ako se uzmu u obzir i rokovi koji se moraju ispoštovati u slučaju sudskih sporova. Posledice sporosti administracije i nepravovremenog reagovanja čelnika iz prethodne vlasti mogu se ublažiti mogućnošću da se neke deonice preskoče, da se najpre grade mostovi i saobraćajni čvorovi, a da se obilaznica ipak završi na vreme.