INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Koncept prohodnog aerodroma

11.07.2012. | Gizmag

Arhitektonski biro stacioniran u Beču i Amsterdamu Büro für MEHR stvorio je koncept prohodnih aerodromskih putničkih terminala koji mogu značajno da promene način na koji se odvija saobraćaj na aerodoromima. Koncept nudi značajno smanjenje veličine aerodroma kroz pojednostavljenje prizemljenog saobraćaja i značajnog smanjenja svog uticaja na životnu sredinu.

Očekuje se da će se u narednoj deceniji avio saobraćaj duplirati, a mnogi aerodromi se već sada bore kako bi izašli u susret povećanoj tražnji. Koncept prohodnog aerodroma projektovan je imajući u vidu buduću logistiku, dok jednostavno predstavlja ideju koja poteže pitanje, zašto neko nije ovo uradio ranije?

"Osnovna ideja je da odvezete avion do putnika, radije nego da pomerate ljude ka avionima", kaže Miklos Deri, suosnivač biroa Büro für MEHR. "Umesto da istražuje aerodrome na tradicionalni načine čisto sa prostorne tačke gledišta, koncept se fokusira na putnike i procese rukovanja avionima."

Novi koncept šalje avione kroz obaveznu putanju, slično kao u perionici automobila ali odvojeno u tri divizije: dolazak, servisiranje i odlazak. Kako bi olakšali novi koncept toka aviona, oni se kreću izdignuti pokriveni terminal, gde putnici mogu da se ukrcaju u njih sa nivoa koji je direktno iznad.

"Tradicionalno planiranje aerodroma je mnogo manje trodimenzionalna", rekao je Deri. "Ipak, dodajući vreme kao novu komponentu jeste ključ reorganizacije i ponovno izmišljanja celokupnog sistema. Umesto statičnih kapija, zašto ne bismo pomerali avione na lineranoj traci i dodali sve potrebne karakteristike oko njih?"

Štaviše, raspored omogućava putnicima da se direktno ukrcaju iz glavnog komercijalnog prostora terminala, čime se štedi vreme u transferu, skupljanju prtljaga i konačno to olakšava proces samog funkcionisanja. Veliki stakleni prozori i čekaonice će dozvoliti putnicima uživanje u pogledu na avione koje prolaze i sve pokrete i mašine funkcionalnog aerodroma.

Iako je projekat jasan korak ka stvaranju aerodromskih terminala koji će biti više okrenuti korisnicima, plan takođe smanjuje njegov uticaj na životnu sredini štedeći avionsko gorivo i na izgradnji terminala. "Koncept prohodnog aerodroma jeste zelen koliko aerodrom može biti", rekao je Deri. "On je održiv jer je veoma efikasan. Uticaj na životnu sredinu terminala je smanjena i transport putnika je optimizovan."

Prototip prohodnog aerodroma biroa Büro für MEHR od osam traka ima kapacitet da obradi maksimalnih 48 aviona svakih 15 minuta. Prema birou Büro für MEHR ovo veličanstveno dostignuće je ekvivalent aerodromu sa 144 kapije sa prosečnim preokretom od 45 minuta. "Kako bi se izbeglo kašnjenje u redu, vožnja kroz aerodrom zahteva kvalifikovane i motivisane pilote kako bi se obezbedilo nesmetano funkcionisanje i zadržavanje vremenskog okvira", dodaje Deri.

Iako je teško predvideti koliko bi izgradnja ovog koncepta aerodroma koštala, Deri je uveren da bi on mogao lako da bude jeftiniji od londonskog Hetrou terminala T5A ili nedavno završenog terminala na madridskom Barajas aerodromu T4. Deri se takođe nada da će koncept inspirisati dramatične promene u aerodromskoj arhitekturi.

"Naravno, mi se nadamo da ćemo započeti revoluciju!", rekao je Deri. "Prvi prototip se fokusira na gustu mrežu kratkotrajnih letova i za avione sa uskim trupom. Ovaj koncept najbolje funkcioniše na prometnim aerodromima, pošto je količina pista postavljena za vršni kapacitet. On može biti dodat kao modul postojećim aerodromima, ili izgađen kao grinfild aerodrom."

Arhitektonski biro Büro für MEHR se trenutno nada da će istomišljenici pomoći u izgradnji prvog aerodroma ovog tipa, ali nema sumnje da ovo nije poslednje što ćemo videti iz ove kreativne firme. "MEHR na nemačkom znači više", zaključio je Deri. "Uveren sam da možete da očekujete više od nas u budućnosti."

Linkovi:

Povezani tekstovi sa portala Gradjevinarstvo.rs:

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;