Posle vekova razmatranja, most koji će povezivati Siciliju i Italijansko poluostrvo počenje da se gradi u decembru.
Stotinama godina stanovnici kopna Italije i ostrva Sicilije su razmatrali ideju o mostu koji će povezati dva zemljišta prespajanjem moreuza Mesina. Međutim, zbog širine moreuza od dve milje (3,22km), njegove dubine i struja, i činjenice da često doživljava potrese i zemljotrese, most se činio kao nemoguće rešenje. Zbog ovih problema, razvijen je trajektni sistem koji se koristi umesto mosta. Ipak, ideja o mostu koji može da podrži automobilski i železnički saobraćaj deluje idealno za putnike i turiste.
Godine 1969, italijanska vlada održava međunarodni inženjerski i projektantski konkurs u nadi da će dobiti održivi projekat mosta ili čak podvodnog tunela - bilo koje ekonomično rešenje koje bi odgovaralo. Od 1972. do 1992. godine, razne studije izvodljivosti su odrađene, razmatrajući mogućnosti visećeg mosta, plutajućeg tunela ili klasičnog, podvodnog tunela. Studije, koje su uključivale podatke od geologa, seizmologa i geotehničkih inženjera, odbacile su ideje obe vrste tunela. Odluka je donešena da se izgradi najveći svetski viseći most. Trenutno, najveći viseći most jeste Akashi Kaikyo u Japanu (sa dužinom od 1.991m). Most preko moreuza Mesina biće za dve trećine duži od Akashi Kaikyo mosta.
2002. godine, tadašnji italijanski premijer Silvio Berluskoni favorizovao je izgradnju mosta, ali kada je izgubio sledeće izbore u 2006. godine, projekat je otkazan zbog nedostatka sredstava i zabrinutosti oko državnog budžeta. Berluskoni je, međutim, ponovo izabran za premijera u 2008. godini, i kada je dobio dovoljnu političku podršku on je reintegrirao projekat mosta 2009. godine. Izgradnja mosta trebalo bi da počne krajem decemra 2011. godine, a očekuje se da će biti završen do 2016. godine.
Most će biti dugačak tri milje (4,83km) i 60 metara širok, i imaće dovoljno prostora za 12 traka, pored dve centralne trake za železnicu. Glavni piloni biće izgrađeni 122 metara duboko u vodi. Most je projektovan da izdrži udare vetra do 134 milja na sat (215kmh) i zemljotrese jačine do 7,1 stepeni Rihterove skale. Kada bude izgrađen, preko njega prelaziće preko 100.000 vozila i 200 vozova dnevno. Izgradnja mosta koštaće oko 3,88 milijardi evra.
Buduće projekcije
Pored stvaranja pogodno načina prevoza za putnike, očekuje se da će projekat pomoći pokretanju uslova lokalne ekonomije, pošto je predviđeno da će projekat stvoriti skoro 40.000 novih radnih mesta. Posle postavke mosta, očekuje se porast putničkog transporta u iznosu od 30 posto preko moreuza Mesina, prema Trans-evropskoj transportnoj mreži (TEN-T - Trans-European Transport Network). Oni veruju da če ovo dovesti do povećanog protoka robe kao i poboljšanje odnosa između ljudi južne Italije i Sicilije.
Impregilo S.p.A. - vodeća inženjerska i izvođačka kompanija u Italiji - biće glavni izvođač radova na ovom projektu. Kompanija je dobila ugovor na osnovi njene ponude na tenderu od 3,88 milijardi evra. Kompanija Impregilo je imala iskustva na sličnim velikim projektima, i kompanija trenutno radi na proširenju Panamskog kanala koji se očekuje da bude završen 2014. godine, kao i na Gotthard Base Tunnel, novom železničkom tunelu koji se gradi ispod švajcarskih Alpa i čiji se završetak očekuje u 2015. godini.
Linkovi:
Povezani tekstovi sa portala Gradjevinarstvo.rs: