Beogradski vodovod i kanalizacija obeležio 118 godina rada i razvoja

15.07.2010. | 24sata

JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“ (BVK) na Petrovdan, 12. jula, obeležio je 118 godina uspešnog rada i razvoja... Pridružujući svojoj slavnoj tradiciji niz poslovnih i razvojnih rezultata koji učvršćuju njegovo pozicioniranje među najbolje kompanije iz ove oblasti na zapadnom Balkanu.

U skladu sa razvojnim trendovima, tokom prvih šest meseci ove godine BVK je, uprkos teškim uslovima poslovanja, nastavio da ispunjava svoju osnovnu misiju snabdevanja što većeg broja korisnika dovoljnim količinama kvalitetne, zdravstveno ispravne vode za piće i odvođenja otpadnih voda u skladu sa ekološkim, ekonomskim, tehničkim i tehnološkim kriterijumima održivog razvoja.

O kvalitetu beogradske vode za piće ove godine govorilo se i pisalo u svim sredstvima informisanja više nego ikada, pošto je Međunarodni dan voda, 22. mart, bio posvećen upravo – kvalitetu pijaće vode. O vrhunskoj vodi iz Beogradskog vodovoda pisalo se čak i u stranoj štampi. Beogradski vodovod snabdeva vodom žitelje 13 opština, 10 gradskih i tri prigradske. Pokrivenost pojedinih delova grada vodovodnom mrežom je različita i u proseku iznosi 93 odsto.

Za razliku od centralnih gradskih opština sa potpuno rešenim pitanjem pokrivenosti, prigradske opštine i pojedina naselja još nemaju tehničke uslove za vezu sa gradskim vodovodom. Čineći velike napore da što većem broju Beograđana omogući redovno snabdevanje vodom iz gradskog vodovoda, tokom prvih šest meseci ove godine BVK je rekonstruisao preko 12,5 kilometara postojeće i položio skoro 5 km nove vodovodne mreže.

Beogradska kanalizacija je, takođe, učinila veliki napor da svoje usluge učini dostupnim što većem broju sugrađana. Kanalizacioni sistem, koji se prostire na 12.000 hektara, pored ostalog, obuhvata preko 1.700 kilometara cevne mreže, 30 crpnih stanica, preko 30.000 slivnika i preko 52.000 priključaka na mrežu.

Uprkos solidnim statističkim podacima, trećina Beograđana još nema priključak na gradsku kanalizaciju. U prvoj polovini godine položeno je preko 1.600 metara nove mreže i izdato preko 160 novih priključaka. U okviru redovnog održavanja sistema obavljeno je 44.500 čišćenja slivnika i preko 42.000 čišćenja slivničkih veza. Očišćeno je 165 kilometara cevne mreže i 1.559 kubnih metara otpada iz kolektora.

U skladu s mogućnostima, nastavljene su investicione aktivnosti, od kojih je, svakako, najveća i najznačajnija izgradnja postrojenja za proizvodnju vode „Makiš 2“.

Kao društveno odgovorno preduzeće, BVK unapređuje oblasti kvaliteta i zaštite životne sredine. Sve organizacione jedinice sertifikovane su u skladu sa standardom ISO 9001:2008, a oba sektora proizvodnje vode (s obzirom na to da je voda i životna namirnica) i po standardu ISO 22000, koji se odnosi na zaštitu životnih namirnica.

Uz to, ukupno 10 sektora sertifikovano je po standardu ISO 14000 (iz oblasti zaštite životne sredine), od čega je sertifikacija dva sektora završena u prvoj polovini godine. Takođe, tokom prvih šest meseci, nakon izvršene kategorizacije i klasifikacije otpada, počela je realizacija plana upravljanja otpadom na 10 lokacija našeg preduzeća.

Odnosi sa korisnicima usluga ovog preduzeća unapređeni su u svim oblastima. Ostvarivanje cilja efikasne i pravedne naplate utrošene vode rezultiralo je povećanjem kvaliteta merenja potrošnje i redovnosti očitavanja vodomera, kao i intenziviranjem ugradnje novih vodomera (tokom 2009, u skladu sa propisima i standardima, ugrađeno je 30.000 novih vodomera, a za prvih šest meseci ove godine – skoro 20.000).

Unapređena je naplata potraživanja, a broj reklamacija na račune je smanjen sa 9.867 u prvoj polovini 2009. na 2.868 u prvoj polovini ove godine, od čega su 703 reklamacije ocenjene kao osnovane (260 ih je rešeno, ostale su u postupku rešavanja). Pored ostalog, smanjen broj reklamacija rezultat je unapređenja odnosa sa korisnicima i uvođenja sistema upozoravanja na povećanu potrošnju vode (za prvih šest meseci poslato je 2.700 upozorenja).

Komunikacija sa sugrađanima putem Kontakt centra i non-stop dežurnog telefona (3606 606) unapređena je uvođenjem nove usluge – davanja informacija o računima za vodu i kanalizaciju za korisnike iz sistema direktne naplate (BVK mesečno ispostavlja preko 50.000 računa korisnicima iz sistema direktne naplate i oko 450.000 računa korisnicima iz sistema objedinjene naplate putem uplatnica „Infostana“).

U skladu sa politikom racionalizacije broja zaposlenih, tokom prvih šest meseci ukupan broj radnika je smanjen za 59, pa BVK danas ima 2.617 zaposlenih. U minulom periodu nastavljena je tradicija zapošljavanja osoba sa invaliditetom, pa su nova zakonska rešenja iz ove oblasti u potpunosti ispunjena. U BVK danas radi 46 osoba sa invaliditetom, a dva objekta preduzeća su potpuno prilagođena njihovim potrebama (izgradnjom prilaza, prilagođavanjem radnih mesta i toaleta...). Pored toga, BVK kontinuirano unapređuje saradnju sa preduzećima koja zapošljavaju lica sa posebnim potrebama.

 

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
D 17.11.2018.
I sta ce se videti sa tog tocka koji ce bit...
Kordunas 12.11.2018.
Nadamo se skorom početku radova i kraju tog...
Dragica 09.11.2018.
Ma kako da ne...bas joj verujemo.
Neš 01.11.2018.
Komentara 0 tako će i ostati to je sve lep...
Barmen 27.10.2018.
Ako pogledamo armiranu plocu, stub ili gred...