INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Hrvatska počinje najveći infrastrukturni projekat u svojoj istoriji, gradiće 113km tunela, 21 most i vijadukt

03.08.2022. | Jutarnji list

Potpisivanjem ugovora o modernizaciji i gradnji prve deonice železničke pruge Zagreb – Rijeka, 28. jula je započeta realizacija najvećeg infrastrukturnog projekta u istoriji moderne Hrvatske. Svoj potpis su u Karlovcu na njega stavili predsednik Uprave Hrvatskih železnica Ivan Kršić i direktor Strabaga Veljko Nižetić.

Pruga

Pruga - ilustracija (Foto: Pixabay)

U pitanju je deonica Hrvatski Leskovac – Karlovac, dugačka 44 kilometra, a vrednost ugovora je 1,7 milijardi kuna bez PDV-a.

Kako Jutarnji list saznaje, ovih dana bi trebalo da bude izdata i građevinska dozvola.

Prema najavama, gradnja deonice trebalo bi da počne u oktobru istovremeno na tri lokacije, a rok za završetak radova je 30 meseci. Ukupna vrednost projekta je 2,7 milijardi kuna.

Evropska komisija je još pre dve i po godine odobrila sufinansiranje ovog projekta sa 85 posto sredstava, ali gradnja počinje tek sada jer se odabir izvođača zbog 14 žalbi protegao na skoro dve godine.

Planirani radovi obuhvataju rekonstrukciju postojećeg i gradnju novog koloseka, rekonstrukciju nekoliko postojećih stajališta, ugradnju novih signalno-bezbednosnih uređaja itd.

Rekonstrukcijom postojećeg i gradnjom drugog koloseka ova deonica će biti osposobljena za najveću dozvoljenu brzinu od 160km/h, izuzev na području Mavračića, Jastrebarskog i Karlovca, gde će ona biti 120, odnosno 140km/h zbog prostornih ograničenja, piše Jutarnji list.

Pruga Zagreb – Karlovac je deo projekta gradnje ravničarske pruge od Rijeke do Botova na granici s Mađarskom, pa je njegov najsloženiji i najskuplji deo.

Procenjuje se da bi modernizacija i gradnja celokupne pruge od Zagreba do Rijeke mogla biti završena 2035. godine, a procenjen trošak tog poduhvata je oko 2,8 milijardi evra.

Osim deonice Hrvatski Leskovac – Karlovac, reč je o deonicama Karlovac – Oštarije, Oštarije – Škrljevo i Škrljevo – Tijani – Rijeka.

Jutarnji list navodi da je najsloženiji i najskuplji deo je od Karlovca do Rijeke, na dužini od 110,5 kilometara.

Pruga prolazi izrazito složenim terenom pa se na delu od Karlovca do Rijeke planira gradnja čak 21 mosta i vijadukta, 19 tunela i galerija.

Koliko je projekat složen, najbolje govori podatak da je od 120 kilometara pruge, čak 69,5 kilometara u tunelima, vijaduktima i mostovima. Ukupna dužina tunela biće 56,7 kilometara.

Iz bezbednosnih razloga svaki tunel će imati po dve cevi, pa će se prokopati ukupno 113,4 kilometra tunela!

Vrednost gradnje nove pruge od Skradnika do Tijana procenjuje se na čak 1,6 milijardi evra, a troškovi za deonicu od Karlovca do Skradnika biće oko 660 miliona evra.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;