INFONET-468X60-BANNER

Most na Dunavu kod Bačke Palanke na vidiku

14.04.2015. | M. Sudžum | Dnevnik

Kada je 7. aprila ove godine Javno preduzeće „Putevi Srbije“ prihvatilo najpovoljniju zajedničku ponudu beogradskog „DB Inženjering“ d.o.o., „MHM-projekt“ Novi Sad i „AB&CO Geosystems“ Novi Sad za izradu projekta mosta na Dunavu kod Bačke Palanke i Neština, i veliki pesimisti u tom delu Bačke i Srema shvatili su da nova ćuprija preko Velike reke za nekoliko godina može biti realnost njihovog života.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Na sajtu „Puteva Srbije“ stoji da je prihvaćena „ekonomski najprihvatljivija ponuda“, s obzirom na to da je po raspisanoj javnoj nabavci na sajtu objavljeno da cena ukupne javne nabavke s PDV ne može preći 50 miliona dinara. Prihvaćena cena, odnosno najniža ponuda, iznosila je 19.799.000 dinara, a najskuplja (nije prihvaćena) je zajednička ponuda grupe ponuđača „Saobraćajni institut CIP“ d.o.o. iz Beograda i „Geomehanika“ d.o.o. Beograd s ukupnom cenom od 34.980.000 dinara, a s PDV-om – 41.976.000 dinara.         

- Idejno rešenje je gotovo, sada se radi na idejnom projektu koji su JP „Putevi Srbije“ već platili i on je u završnoj fazi izrade – kaže za „Dnevnik“ direktor „Direkcije za izgradnju opštine Bačka Palanka“, Đorđe Vujičić. - Sledi izrada glavnog projekta, koji će tretirati sam most u najsitnije detalje, počev od svakog šrafa, pa sve do lociranja nosećih šipova kompletne konstrukcije. Da bi i laicima bilo jasnije, idejni projekat defeniše koridore, dužinu, širinu mosta, kakav će biti, betonski ili čelični... Čim idejni projekat bude gotov, a rok je 150 dana, mogu početi pripremni radovi na izgradnji mosta, kao što se radio most Zemun-Borča, što znači da izrada glavnog projekta i izgradnja mogu ići paralalno. Sve govori da je izrada idejnog projekta, uključujući i sve prilazne saobraćajnice, od velike važnosti za ceo projekat izgradnje mosta preko Dunava kod Bačke Palanke i Neština.             

Nadležni u Bačkoj Palanci kažu da njih posebno interesuju (a to je delom i njihov deo obaveza) pristupni putevi mostu s bačke strane od raskrsnice prema Novom Sadu, odnosno četvrti krak koji će voditi ka novom mostu, a projekti moraju biti gotovi do septembra ove godine.         

- U međuvremenu, na Dunavu su rađene bušotine za šipove, odnosno ispitivana je podloga, a sve to mora da se uradi detaljno u centimetar i stalno se mora voditi računa o trasi plovnog puta na Dunavu – ističe Vujičić. - Nedavno smo imali razgovore s predstavnicima šidske opštine, pošto deo puta sa sremske strane mosta vodi preko njene teritorije, i JP „Putevi Srbije“ i sigurno je da bi se do sada mnogo više uradilo da ta sremska opština, a posebno „Putevi Srbije“, nisu bili fizički i finansijski opterećeni saniranjem šteta i troškovima odbrane od poplava u maju prošle godine. U toku je komasacija, odnosno eksproprijacija zemljišta na već trasiranom putu Neštin-Vizić, gde most treba da izađe sa sremske strane, a svi putevi prema mostu i posle mosta prekategorisani su u državne. Komasacija u Katastarskoj opštini Vizić, gde treba da ide trasa državnog puta s mosta iz pravca Neština, u toku je i to rade nadležne službe naše opštine, a malo nas usporava činjenica da je reč o eksproprijaciji gotovo 200 parcela koje treba u javnom interesu oduzeti od vlasnika i pravično ih obeštetiti.

Palanačka ćuprija biće dugačka 1,6 kilometara

Kada je JP „Putevi Srbije“ raspisalo javnu nabavku za izradu idejnog rešenja projekta mosta na Dunavu kod Bačke Palanke i Neština, rečeno je da je ukupna dužina komunikacija, odnosno pristupnih puteva i samog mosta, 3,6 milometara, a da je predviđena dužina same ćuprije oko 1,6 kilometar. Novi most biće najuzvodniji u toku Dunava kroz Srbiju jer će biti „usidren“ samo nekoliko kilometara nizvodno od postojećeg, koji povezuje Palanku i Ilok u Hrvatskoj, i spojiće dve srpske obale, odnosno Bačku i Srem. Na taj način, posebno ističu saobraćajni eksperti, znatno će se smanjiti troškovi transporta robe i ljudi iz Bačke ka Sremu, zapadnoj Srbiji, BiH, jer će novi most voditi od Neština preko Erdevika do graničnog prelaza Sremska Rača ka BiH.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;