ISUZU D-Max - I radno, i paradno!

02.04.2018. | Đorđe Pavićević | Gradjevinarstvo.rs

Iako možda nije toliko poznata kao neke druge japanske kompanije, firma ISUZU je jedna od najstarijih na globalnom tržištu, budući da je osnovana još davne 1916. godine, a od 1934. posluje po ovim imenom, i bavi se proizvodnjom motornih vozila. Godišnje proizvede oko 350.000 vozila i preko 820.000 dizel motora, a tokom svoje istorije, preko 25 miliona dizel jedinica izašlo je iz Isuzuovih proizvodnih postrojenja.

Čak ni na ovim prostorima, ime ISUZU nije nepoznanica, naprotiv, budući da se godinama unazad, svakodnevno susrećemo sa njihovim brojnim proizvodima – od turbodizel agregata koji se nalaze u običnim, „porodičnim“ automobilima, preko autobusa i lakih dostavnih vozila, pa sve do teških kamiona, namenjenih najsurovijim uslovima eksploatacije.

Iako su pikap vozila uglavnom karakteristična za prostore severne Amerike, budući da zapravo odatle i vuku svoje korene, tokom '70-ih, a naročito '80-ih godina prošlog veka, veliku popularnost stekli su i kod japanskih kompanija, koje su se smenjivale u trci za što svestranijim, modernijim, ali i moćnijim četvorotočkašem. ISUZU je video svoju priliku da ugrabi deo tržišnog „kolača“, naročito imajući prethodnog iskustva sa dostavnim i teretnim vozilima, te je 1972. godine predstavio model Faster/Rodeo, koji se kroz tri generacije proizvodio sve do 2002. godine, kada je „štafetnu palicu“ predao svom nasledniku – modelu D-Max.

Početkom 2017. godine predstavljena je „osvežena“, druga generacija ovog popularnog pikap vozila, koja je pored vizuelnih unapređenja, dobila i potpuno nov Euro 6 motor, zapremine 1,9 litara, koji jedini i pikap kategoriji ne koristi AdBlue tečnost da bi zadovoljio stroge ekološke norme. Uz to, obogaćena je i standardna oprema vozila, te tako novi D-Max serijski dolazi i sa sistemima pomoći pri startu na uzbrdici (Hill Start Assist), kao i pomoći pri spuštanju niz strminu (Hill Descent Control).

Platforma na kojoj se nalazi D-MAX jeste ista ona koju ima Chevrolet Colorado, a radi se o klasičnoj teretnoj osnovi u vidu „merdevina“ sa sedam poprečnih „greda“, koja zapravo nosi celokupnu karoseriju i nadgradnju.

U okviru standardne opreme, na raspolaganju je šest vazdušnih jastuka, kao i čitav niz elektronskih bezbednosnih sistema, od ABS, preko ESP, raspodele kočione sile (EBD), itd. Koliko je Isuzu insistirao na pouzdanosti i trajnosti D-Max modela, govori i podatak da su prototipovi prešli preko 4 miliona kilometara tokom testiranja, što je ekvivalent obilasku Zemljine kugle od preko 100 puta!

Što se tiče instrumentacije, i ona je donekle modernizovana, ali ipak ne treba zaboraviti da je ovo gotovo „radna mašina“, te da raznorazne „fensi“ aplikacije, tasteri i dizajnerski poduhvati, ovde, jednostavno nemaju šta da traže. Preglednost iz kabine je na sasvim solidnom nivou, pre svega zahvaljujući velikim spoljnim retrovizorima, dok se pozadi, ipak, morate više osloniti na parking-senzore, budući da je tovarni prostor dugačak, te je teško odrediti gde je granica D-MAX-a. Svakako, kamera za vožnju unazad ovaj problem najefikasnije rešava.

Deklarisana nosivost vozila iznosi čak 1235 kilograma (verzija Single 4x2), a tovarni prostor pozadi, u verziji Crew Cab (kabina za pet putnika), ima zapreminu od oko 1000 litara. U okviru dodatne opreme, moguće je dokupiti i tzv. „hardtop“ krov u boji vozila, koji košta 1600 evra (2000 evra sa bočnim staklima), čime se korisna zapremina gotovo udvostručuje. Za one koji bi D-MAX koristili za vuču prikolice, biće koristan i podatak da je D-Max sposoban da povuče do 3500 kilograma teško vozilo.

No, ono što je možda najimpresivnije kod restilizovanog Isuzuovog pikapa jeste novi 1,9-litarski Ddi Bluepower turbodizel agregat, koji zamenjuje prethodni 2.5 Twin-Turbo. U odnosu na prethodnika, snaga je neznatno povećana uz osetno povećanje ekonomičnosti, odnosno smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova, kako bi se ispunile stroge Euro 6 norme. Gledano u brojkama, to znači da ova jedinica isporučuje 164KS pri 3600o/min, dok je maksimalni obrtni moment od sasvim solidnih 360Nm, dostupan već od 2000 obrtaja u minutu! Takođe, umesto petostepene automatske, sada je tu nova 6-stepena automatska transmisija.

Kada je već reč o pogonu, ISUZU je ponudio i tzv. komandi točkić, putem kojeg je u vožnji, do brzine od 100km/h, moguće preći sa pogona na zadnje točkove na 4WD (4H), i obrnuto, a što je dovoljno za gotovo većinu terena na koje se u normalnoj eksploataciji može naići. Penjanje uz nasipe, gde ni pešice nije jednostavno uspeti se, D-Max sa serijskim pneumaticima uspešno apsolvira, bez potrebe za prelazak u tzv. 4L režim redukcije. Pomenuti mod, koji se aktivira samo ukoliko vozilo stoji, neophodan je jedino pri penjanju po zaista klizavim i rastresitim podlogama.

Na kraju, dolazimo i do cene vozila, koja u Srbiji, posredstvom ovlašćenog prodavca i servisera, firme TRIO Motors iz Novog Sada, startuje po sajamskoj ceni od 18.500 evra. U pitanju je verzija Single (sa dva sedišta), sa 2WD pogonom. D-Max Space Cab prevozi 2+2 osobe, a startuje od 22.720 evra (sajamska cena). Verzija za pet osoba jeste Crew Cab, koja u osnovnom paketu Satellite startuje od 23.300 evra (sajamska cena), dok je za najopremljeniju verziju sa 6-stepenim automatskim menjačem i kožnim, elektropodesivim, grejanim sedištima, navigacijom, kamerom za vožnju unazad i DVD plejerom, tokom trajanja sajamskog popusta, potrebno izdvojiti 30.700 evra.

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Kordunas 12.11.2018.
Nadamo se skorom početku radova i kraju tog...
Dragica 09.11.2018.
Ma kako da ne...bas joj verujemo.
Neš 01.11.2018.
Komentara 0 tako će i ostati to je sve lep...
Barmen 27.10.2018.
Ako pogledamo armiranu plocu, stub ili gred...
mile 24.10.2018.
Kada cemo mi da napravimo takav most?