Drvena pasarela u Parizu

06.07.2016. | Arch Daily

Jednostavna i vitkog oblika, „Claude Bernard“ pasarela se elegantno proteže nad bulevarom Peripherique između Obervilija i Pariza. Ova lučna drvena konstrukcija, skoro 100 metara dugačka, povezuje „Parc du Millénaire“ sa „Claude Bernard“ urbanom zonom u razvoju, dajući samom mestu obeležje. U ovoj četvrti koju karakterišu brze promene, koja pripada severoistočnom delu regiona Ile-de-France, stambeni blokovi i zgrade stoje rame uz rame sa bioskopom, staračkim domom, vrtićem, školom, sportskim objektima, transportnim višenamenskim čvorištem (uključuje RER E brzu tranzitnu liniju, četiri autobuske linije,  trasu tramvajskih linija 3 i T8), parkom i trgovačkim centrom. Ova razvojna raznolikost je diktirala novi pristup razmatranju urbane gustine, multifunkcionalnosti i kompaktnosti, dodatno naglašavajući ukupan ekološki pristup koji je u skladu sa ciljevima akcionog plana grada Pariza. Jedna promena dovodi do druge: gradska obilaznica je promenila status i ona je sada zamišljena kao urbani bulevar. Veličina ovog izazova je u tome da se podrži ova lokalna dinamika kroz obezbeđivanje pasarele. Ovo je više od obične konstrukcije koja služi za premošćavanje, ona je tu da ujedini i ima simboličku funkciju. Oko ovog ostvarenja su se savršeno dogovorile arhitekte, iz firme DVVD.

Tehnički projekat pasarele uključuje ograničenja koja nisu neuobičajena. Zahtev da saobraćaj bude što manje u zastoju, na primer, diktirao je neobičan postupak instalacije: kada su montirani betonski stubovi nosači sa svojim pripadajućim stepenicama sa obe strane, centralni deo, potpuno opremljen sa svojim drvenim oplatama i brodskim podom, je postavljen na svoje nosače u toku jedne noći. Ovaj naporan posao uključivao je korišćenje pokretnih dizalica izuzetno visokog kapaciteta, gotovo jedinstvenih u Evropi. Kran je postavljen sa spoljašne strane Bulevara Peripherique, postavljen u rekordnom roku sa brojnim zahtevima za balansiranje da bi povećao svoju nosivost, završio je sa radom na podizanju, a zatim nestao, omogućavajući saobraćaju da nastavi sa normalnim tokom ispod nove konstrukcije za prelaz.

Sa istom idejom optimizacije, luk u kontinuitetu, bez padanja i dizajn metalnih okvira konstrukcije pasarele su izvršeni pomoću sofisticiranih digitalnih alata. Cilj je bio da se olakša konstrukcija, optimizuje budžet, štedi na sirovinama i olakša posao podizanja.

Raspored plana za podizanje u toku noći, 14. maja 2015. godine je planiran u minut od strane glavnog izvođača radova i projektnog menadžera. Instalacija staze je uključivala istovremeno zatvaranje kolovoza na unutrašnjoj i spoljašnjoj strani Bulevara Peripherique na tri sata - operacija koja nikada nije preduzeta. Ovaj precizni projekat je zamišljen u partnerstvu sa službama Grada Pariza i regiona.

Komentari: 1

Viktor 11.07.2016 09:31:32

Nije drvena, nego čelična (200 tona). Samo je obučena u drvo, a zbog kojeg ne može da se čelik udržava adekvatno.

TEKSTOVI /iz kategorije/


PROMO TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


BASF SRBIJA
BASF SRBIJA
NOVI BEOGRAD
www.basf.rs

PIRAMIDA
PIRAMIDA
SREMSKA MITROVICA
www.piramidasm.rs

Anketa

Da li će projekat "Beograd na vodi" značajno pokrenuti građevinarstvo u Srbiji?
aleks 08.09.2017.
Sefu ispali kljucevi pre asfaltiranja pa da...
V 03.09.2017.
Da li znate ko na domaćem tržištu distribui...
ник 09.08.2017.
Држава гради станове само у Београду и Ново...
Šumadinac 31.07.2017.
Sve se ovo moglo pojednostaviti i pojeftine...
Darko 26.07.2017.
Ta gospođa Damnjanović je prošla sve žive l...