Drvena pasarela u Parizu

06.07.2016. | Arch Daily

Jednostavna i vitkog oblika, „Claude Bernard“ pasarela se elegantno proteže nad bulevarom Peripherique između Obervilija i Pariza. Ova lučna drvena konstrukcija, skoro 100 metara dugačka, povezuje „Parc du Millénaire“ sa „Claude Bernard“ urbanom zonom u razvoju, dajući samom mestu obeležje. U ovoj četvrti koju karakterišu brze promene, koja pripada severoistočnom delu regiona Ile-de-France, stambeni blokovi i zgrade stoje rame uz rame sa bioskopom, staračkim domom, vrtićem, školom, sportskim objektima, transportnim višenamenskim čvorištem (uključuje RER E brzu tranzitnu liniju, četiri autobuske linije,  trasu tramvajskih linija 3 i T8), parkom i trgovačkim centrom. Ova razvojna raznolikost je diktirala novi pristup razmatranju urbane gustine, multifunkcionalnosti i kompaktnosti, dodatno naglašavajući ukupan ekološki pristup koji je u skladu sa ciljevima akcionog plana grada Pariza. Jedna promena dovodi do druge: gradska obilaznica je promenila status i ona je sada zamišljena kao urbani bulevar. Veličina ovog izazova je u tome da se podrži ova lokalna dinamika kroz obezbeđivanje pasarele. Ovo je više od obične konstrukcije koja služi za premošćavanje, ona je tu da ujedini i ima simboličku funkciju. Oko ovog ostvarenja su se savršeno dogovorile arhitekte, iz firme DVVD.

Tehnički projekat pasarele uključuje ograničenja koja nisu neuobičajena. Zahtev da saobraćaj bude što manje u zastoju, na primer, diktirao je neobičan postupak instalacije: kada su montirani betonski stubovi nosači sa svojim pripadajućim stepenicama sa obe strane, centralni deo, potpuno opremljen sa svojim drvenim oplatama i brodskim podom, je postavljen na svoje nosače u toku jedne noći. Ovaj naporan posao uključivao je korišćenje pokretnih dizalica izuzetno visokog kapaciteta, gotovo jedinstvenih u Evropi. Kran je postavljen sa spoljašne strane Bulevara Peripherique, postavljen u rekordnom roku sa brojnim zahtevima za balansiranje da bi povećao svoju nosivost, završio je sa radom na podizanju, a zatim nestao, omogućavajući saobraćaju da nastavi sa normalnim tokom ispod nove konstrukcije za prelaz.

Sa istom idejom optimizacije, luk u kontinuitetu, bez padanja i dizajn metalnih okvira konstrukcije pasarele su izvršeni pomoću sofisticiranih digitalnih alata. Cilj je bio da se olakša konstrukcija, optimizuje budžet, štedi na sirovinama i olakša posao podizanja.

Raspored plana za podizanje u toku noći, 14. maja 2015. godine je planiran u minut od strane glavnog izvođača radova i projektnog menadžera. Instalacija staze je uključivala istovremeno zatvaranje kolovoza na unutrašnjoj i spoljašnjoj strani Bulevara Peripherique na tri sata - operacija koja nikada nije preduzeta. Ovaj precizni projekat je zamišljen u partnerstvu sa službama Grada Pariza i regiona.

Komentari: 1

Viktor 11.07.2016 09:31:32

Nije drvena, nego čelična (200 tona). Samo je obučena u drvo, a zbog kojeg ne može da se čelik udržava adekvatno.

TEKSTOVI /iz kategorije/


PROMO TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


PIRAMIDA
PIRAMIDA
SREMSKA MITROVICA
www.piramidasm.rs

BASF SRBIJA
BASF SRBIJA
NOVI BEOGRAD
www.basf.rs

Anketa

Da li će projekat "Beograd na vodi" značajno pokrenuti građevinarstvo u Srbiji?
Faruk 23.04.2017.
Molim vas recite mi kolika je cjena, unutra...
vladimir 18.04.2017.
jel se to planira da most bude nastavak Mir...
mujo 13.04.2017.
Kada cemo mi da napravimo takav lift.
Mirjana 06.04.2017.
Postovani gospodine Kovacevic, slazem sa ...
Bojan 06.04.2017.
I treba da kosta kad ste dozvolili direktor...