Pešački most u Kopenhagenu u obliku pet krugova

18.02.2016. | Jakob Schoof | Detail

MVRDV-ove kule bliznakinje („Gemini Towers“), plaža - projekat Bjarke Ingels-a osnivača firme PLOT, zgrada narodne biblioteke („National Library“) delo Schmidt Hammer Lassen-a, zgrada pozorišta delo firme Lundgaard & Tranberg, Henning Larsen-ova zgrada narodne opere („National Opera House“): ovo su samo neke od mnogih arhitektonskih znamenitosti podignute u luci Kopenhagena poslednjih 15 godina. Šta više reći kada su zgrada narodne banke („National Bank“) delo Arne Jacobsen-a, muzej Jevreja („Jewish Museum“) delo Daniel Libeskind-a i kulinarsko mesto hodočašća – restoran „Noma“ delo René Redzepi samo na nekoliko minuta udaljenosti.

Da bi sa jednog mesta došli na drugo, pešaci i biciklisti uvek moraju da idu zaobilaznicama. Ovo se promenilo poslednje dve godine jer je završeno nekoliko novih mostova ali ima i onih koji su trenutno u izgradnju u području luke.

 „Cirkelbroen“, projekat firme Eliasson, predstavlja manji most u okviru luke dugačak 40 metara. Most ispunjava značajan prostor. Iako se nalazi skroz supotno u odnosu na Narodnu biblioteku („National Library“), južni deo ostrva Christiansbro je do nedavno bio poprilično dosadan za život, sa poslovnim kvartom u središnjem delu. Sobzirom da su kanali okružili područje nije bilo mostova da se povežu sa ostatkom grada. Od 1990. „Nordea Bank“-a je smeštena u okviru kompleksa zgrada, inače projekat Henning Larsen-a.

Nordea-fonden, fondacija banke, gradu je poklonila dugo očekivani most. Eliasson firma je projektovala most za laganu šetnju sa kolicima pre nego za žurbu i jurenje sa jedne na drugu stranu. U stvari, u ovom legendarnom gradu biziklista i biciklizma ova vrsta prevoza je predviđena za druga mesta. Sastoji se iz pet kružnih betonskih platformi koje su podržane čeličnim stubovima u središnjem delu.

Tri od ovih pet stubova su usidreni čvrsto pod zemljom. Segment od dva kruga od 25 metara može da se okrene kako bi se brodovima omogućilo da prođu kroz kanal. Skiperi mogu da otvore most po potrebi uz pomoć čip kartice. Proces otvaranja traje 20 sekundi.

Jedrilice, osim nekoliko istorijskih muzeja i restorana brodova, su postali retkost u centru Kopenhagena. Ipak, Eliasson je bio inspirisan slikom tipičnih marina gde su brodovi i jahte tesno usidreni. Iz daljine, izgleda kao da je flota prekookeanskih jahti usidrena u luci ali neprimorske crvene ograde mosta daju mašti na volju. Noću su rukohvati naglašeni sa LED osvetljenjem. Pored toga, dva LED reflektora na svakom stubu osvetljavaju odvažnu građevinu gde su platforme udaljene čeličnim stubovima.

Fotografije: Anders Sune Berg

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Шумадинац 10.11.2017.
Олакшано издавање грађ. дозвола и уређени к...
Шумадинац 10.11.2017.
Ово није могло да се дефинише пре ИКЕА-е, и...
Dusko 08.11.2017.
Moja firma se bavi termoizolacijom i sa pur...
Darko 08.11.2017.
Dokle god se ne krene sa ozbiljnim rušenjem...
Nije bitno ko pokreće ovo bitno je da se ra...