„ThyssenKrupp“ i „Microsoft“ prave „pametan“ lift

04.11.2015. | Hallie Busta | Architect Magazine

Kada je u pitanju razvoj tehnologije vertikalnog transporta poslednje istraživanje iz te oblasti oslanja se na dobro poznatu činjenicu da ljudi generalno mrze čekanje – pogotovo čekanje lifta. Među onima koji se nadaju da će olakšati vertikalni transport je i nemačka kompanija ThyssenKrupp, koja je prošle godine privukla pažnju svojim liftom bez kablova, koji može da se kreće gore-dole ali i levo-desno. Nedavno se na tržištu pojavio najnoviji proizvod ove kompanije, „Accel“, ultra-brza pokretna traka koja, na prostoru poput hola aerodroma, može da preveze do 7,300 osoba u jednom satu, pri brzini do 12km/h. I pored toga, ThyssenKrupp ima u planu da prevoz liftovima učini još efikasnijim. Ovog puta, umesto da se fokusiraju na način na koji se lift pokreće, u kompaniji žele da unaprede način na koji liftovi funkcionišu.

Iz tog razloga su, u saradnji sa Microsoft-om i njihovom softverskom platformom „Azure“, stvorili „Max“ – programsku alatku za nadzor lifta, koja koristi senzore za praćenje njegovih performansi (i to specifične aspekte rada lifta poput vibracija ili položaja u kom se nalazi), a sve to kako bi se ustanovilo kada određeni delovi lifta moraju ići na popravku ili zamenu. Takođe, na ovaj način se održavanje liftovskih postrojenja integriše u planiranje resursa poslovanja preduzeća pa je moguće isplanirati i izvršiti potrebne intervencije na liftu kako bi što duže bio u funkciji.

Korišćenje podataka za predviđanje budućih intervencija jeste ključno, pogotovo u urbanim sredinama gde, zbog sve većeg broj klastera zgrada, ovi unutrašnji sistemi transporta bivaju podjednako važni kao i oni spolja, poput javnog prevoza i slično. U svojoj prezentaciji koju su nedavno održali, čelni ljudi ThyssenKrupp-a su predstavili i podatke o rastućem tržištu liftova, u okviru kojeg 12 miliona liftovskih postrojenja na svetu prevozi milijardu ljudi dnevno, a vrednost toga je danas oko 50 milijardi evra, sa mogućnosšću rasta do 61 milijarde do 2020. godine.

U narednih 18 meseci, kompanija će „Max“ instalirati u blizu 18,000 novih i postojećih liftova u SAD, Nemačkoj i Španiji, pre nego što bude počela sa instalacijom u delove Evrope, Azije i Južne Amerike. Svi podaci iz ovog programa nalaziće se u Microsoft-u, i pristupaće mu se pomoću internet oblaka, dok će sam program biti u vlasništvu ThyssenKrupp-a.

Kompanija ThyssenKrupp nije jedina koja radi na stvaranju liftova budućnosti. Finska kompanija Kone upravo radi na postavljanju liftovskog postrojenja u neboder koji se gradi u Saudijskoj Arabiji, lifta za koji u kompaniji kažu da će biti najviši i najbrži lift na svetu, a koji umesto uobičajenih kablova za čelične liftove, koristi one od ugljeničnih vlakana, pod nazivom „UltraRope“. Na sličan način kao što to rade pomenute kompanije, radi i Schindler, prateći kretanje ljudi u zgradama kako bi na najbolji način razvili i potom implementirali nova liftovska postrojenja.

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Ovo je predivno, Koliko god se držali priro...
Ja 02.10.2018.
Zaboravili su samo jednu sitnicu TERMITI�...
Ljiljana 16.09.2018.
Gde pronaci ovakvo kamenje? Imate li prepor...
Zoran Ciric 10.09.2018.
Lepo to zvuci nekome ko nema veze sa poslom...
emi 10.09.2018.
ovaj zakon ce verovatno sredinom veka biti ...