Terminal za kruzere Seviljske luke od transportnih kontejnera

03.04.2014. | Gizmag

Kako bi primili sve veći broj putnika sa kruzera koji se redovno iskrcavaju u španskoj luci u Sevilji (jedina rečna luka u zemlji), izgrađen je novi brodski terminal korišćenjem transportnih kontejnera. Iako oni nisu uvek najbolji građevinski materijal za svaku situaciju, u ovom slučaju se čini da su se pokazali kao dobro rešenje.

Projektni zadatak je zahtevao izgradnju terminala koji će biti pogodan kao višenamenski prostor, i može da se proširi ili premesti sa relativnom lakoćom, ukoliko je to potrebno. Ono što je takođe bilo presudno, novi terminal je morao da bude izgrađen u roku od 15 dana, što je maksimalni interval između pristajanja krstarica u luku.

Španski arhitektonski biroi Hombre De Piedra i Buró4 su uzeli 23 istrošenih transportnih kontejnera kako bi izgradili terminal površine 508 metara kvadratnih. Tokom svog radnog veka, kontejneri su ukupno prešli 29 puta oko zemlje. Oni su pripremljeni na van lokacije gradnje, pre nego što su transportovani u luku i postavljeni dok je ona bila prazna.

Transportni kontejneri su naslagani i intenzivno isečeni kako bi pružili maksimalni unutrašnji prostor bez uticaja na konstruktivni integritet zgrade. Krajnji rezultat je atraktivni dizajn koji ne pokušava da sakrije industrijski karakter transportnih kontejnera.

Najveća zabrinutost u vezi projekta je bila dobit solarne toplote. Tokom letnjih meseci, u južnoj španskoj pokrajini Andaluziji može postati zaista vruće. Kako bi se borili protiv toga, eksterijer kontejnera je obojen sa belom bojom, koja sadrži izolacioni aditiv, a za koju arhitekte kažu da odražava do „90 odsto“ sunčevog zračenja. Iako nismo videli nikakve podatke koji bi bili u suprotnosti sa ovom cifrom, ipak ćemo je uzeti sa dozom rezerve.

Kontejneri imaju takođe isečene prozore, koji mogu da se otvore kako bi omogućili da prirodna ventilacija ohladi obimnu unutrašnjost, što će nadamo se pomoći da se ne skuvaju putnici koji pristižu u luku, kao i razni posetioci koji tu dolaze na različite izložbe i revije koje se održavaju u zgradi.

Terminal je završen 2013. godine u datom roku od 15 dana.

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Da li će projekat "Beograd na vodi" značajno pokrenuti građevinarstvo u Srbiji?
Darko 21.06.2017.
Da li se postojeći most može premestiti na ...
Franc Roškar 19.06.2017.
Več nekoliko godina pratim skupu izgradnju ...
Šumadinac 14.06.2017.
Prognoziram da će se u priču uskoro umešati...
Dr Miggyy 13.06.2017.
Pre par godina, pod dirigentskom palicom Sp...
Nikola 11.06.2017.
Поред стазе су били широки дрвени ивичњаци ...