U Beograd je do sada stiglo desetak kargo i kontejnerskih brodova sa delovima za sklapanje mosta na Adi Ciganliji. Delovi su transportovani od kineske luke Tijanđin do Roterdama i Hamburga, a potom Dunavom do Beograda.
Kako se saznaje u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište, izrada elemenata u kineskoj fabrici završena je u potpunosti te da su na putu još dva broda koja bi trebalo da stignu u Beograd krajem marta.
- Za kontejnerske brodove potrebno je oko šest nedelja do luke u Hamburgu i još tri dana kamionom do Beograda. Za kargo isporuku bilo je potrebno oko tri meseca do luke u Roterdamu, a zatim još dve sedmice preko reka Rajne i Dunava do Beograda - kaže Nenad Bajić iz Direkcije Beograda.
Prema njegovim rečima, na mostu preko Save, na špicu Ade Ciganlije u toku je gradnja glavnog raspona od čelika koji bi trebalo da bude dugačak 376 metara.
- Kompletan glavni raspon, sa svim dodatnim čeličnim elementima težak je oko osam hiljada tona. Čelični elementi se dopremaju iz Kine, a njihova predmontaža odvija se na samom gradilištu na Maloj adi - objašnjava Bajić.
Osim čelika iz Kine, iz Japana stižu i kosi kablovi. Reč je o 20 kablova, dužine od 96 do 373 metra.